Faktory podílející se na utváření finanční gramotnosti žáků základních škol

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Faktory podílející se na utváření finanční gramotnosti žáků základních škol

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Faktory podílející se na utváření finanční gramotnosti žáků základních škol
Autor: Marcaníková, Jitka
Vedoucí: Hladík, Jakub
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá měřením úrovně finanční gramotnosti žáků 9. ročníku základních škol v závislosti na faktorech rodinného prostředí. Cílem výzkumného šetření je ověření předpokladu, zda existují rozdíly v úrovni finanční gramotnosti žáků 9. ročníku základních škol v závislosti na socioekonomickém statusu rodiny, v závislosti na sociálním kapitálu rodiny, v závislosti na míře komunikace v rodině v oblasti financí a v závislosti na hospodaření s kapesným. Inspirací pro náš výzkum bylo testování patnáctiletých žáků v oblasti finanční gramotnosti v rámci mezinárodního šetření PISA 2012 a další výzkumy zjišťující úroveň finanční gramotnosti dospělých. Pro šetření jsme zvolili kvantitativní pojetí výzkumu a pro testování hypotéz byla použita analýza rozptylu (ANOVA) a t-test (dle skupin). Výsledky výzkumu potvrdily, že rodinné zázemí má zásadní dopad na finanční gramotnost jedince.
URI: http://hdl.handle.net/10563/48310
Datum: 2019-10-04
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 54919


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
marcaníková_2020_dp.pdf 3.151Mb PDF Zobrazit/otevřít None
marcaníková_2020_op.docx 17.45Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
marcaníková_2020_vp.docx 23.91Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet