Zobrazování ženy a její role ve vybraných reklamách

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Zobrazování ženy a její role ve vybraných reklamách

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Zobrazování ženy a její role ve vybraných reklamách
Autor: Klimšová, Veronika
Vedoucí: Šramová, Blandína
Abstrakt: Tato diplomová práce pojednává o stereotypním zobrazování žen ve vybraných televizních reklamách. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem a v jaké míře se stereotypní role a jejich atributy v těchto reklamách vyskytují. Teoretická část tak v prvé řadě vysvětluje rozdíl mezi termíny jako gender a pohlaví. Poté popisuje také stereotypy a role, kde na ně mimo jiné nahlíží z hlediska tvorby a utvrzování těchto stereotypních vzorců chování ve společnosti. V rámci stereotypního zobrazování je v teoretické části dále zahrnuta kapitola pojednávající o sexismu v mediálním diskurzu. Vzhledem k tématu práce pak v neposlední řadě charakterizuje reklamu a její prvky, přičemž sděluje výhody a nevýhody televizní reklamy. Praktická část se věnuje výzkumu zobrazování žen ve zvolených televizních reklamách formou obsahové analýzy na základě definovaného kódování a v závěru interpretuje její výsledky.
URI: http://hdl.handle.net/10563/45661
Datum: 2019-01-31
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav marketingových komunikací
Studijní obor: Marketingové komunikace
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 53387


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
klimšová_2019_dp.pdf 3.629Mb PDF Zobrazit/otevřít None
klimšová_2019_op.doc 157.5Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
klimšová_2019_vp.doc 151.5Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet