Vliv subjektivně vnímaného sociálního statusu na hodnotovou orientaci studentů vysokých škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vliv subjektivně vnímaného sociálního statusu na hodnotovou orientaci studentů vysokých škol |
Autor: |
Štěpánek, Jakub
|
Vedoucí: |
Kalenda, Jan
|
Abstrakt:
|
Předkládaná diplomová práce se zabývá vztahem mezi fenomény subjektivně vnímaného sociálního statusu a hodnotové orientace u cílové skupiny studentů vysokých škol. Strukturálně sestává ze dvou částí. Teoretická část práce postupně vymezuje terminologii a příslušná teoretická východiska z oblasti axiologie, sociální stratifikace a terciárního vzdělávání ČR, s akcentem na vytvoření multidimenzionálního profilu vysokoškoláků. Navazující empirická část seznamuje čtenáře s výsledky kvantitativně zaměřeného výzkumu, mapujícího centrální i parciální korelace mezi zkoumanými fenomény. Šetření se účastnilo 740 studentů prezenčních studijních programů Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Vlastní studie byla realizována formou dotazníkového šetření, jež sestávalo z kombinace "ad hoc" konstruovaného výzkumného nástroje na zjišťování subjektivního společenského postavení respondentů a standardizovaného Dotazníku hodnotových portrétů Shaloma H. Schwartze. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/44222
|
Datum:
|
2018-11-21 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
51253
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet