Analýza postupů rozvíjení prosociálního chování dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Analýza postupů rozvíjení prosociálního chování dětí předškolního věku |
Autor: |
Hlaváčová, Kateřina
|
Vedoucí: |
Pacholík, Viktor
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá prosociálním chováním a postupy přispívajícími k jeho rozvíjení u dětí předškolního věku. Cílem je analyzovat přístupy, které používají učitelky mateřských škol při rozvíjení prosociálního chování dětí. Teoretická část podává přehled stěžejních poznatků z oblasti prosociálního chování, sociálního světa dítěte a uvádí možnosti rozvíjení prosociálního chování v mateřských školách, jehož nedílnou částí je učitel. Praktická část se zaměřuje na výzkum a jeho interpretaci. Součástí kvalitativního výzkumu jsou výsledky polostrukturovaných interview s učitelkami mateřských škol. Participantky, které tvořily výzkumný soubor, byly zvoleny záměrně dle předem stanovených kritérií. Zpracování výsledků proběhlo metodou otevřeného kódování, v rámci kterého došlo k vytvoření kategorií. Výsledná zjištění ukazují, že učitelky mateřských škol nejvíce využívají při rozvíjení prosociálního chování běžné situace, ve kterých jdou dítěti samy příkladem. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/43945
|
Datum:
|
2018-10-11 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Pedagogika předškolního věku |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
D
50917
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet