Životní příběh vysokoškolsky vzdělaných Romů
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Životní příběh vysokoškolsky vzdělaných Romů |
Autor: |
Staňková, Iva
|
Vedoucí: |
Haburajová Ilavská, Lenka
|
Abstrakt:
|
Předkládaná rigorózní práce sleduje životní příběhy Romů, kteří na své cestě dosáhli úspěchu v podobě absolutoria vysokoškolského studia. Teoretická východiska tématu shledáváme v kontextu pojetí rovných příležitostí, vzdělanostních nerovností a teorií reprodukce ve vzdělávání, jež následně definují mechanismy a determinanty vzdělanostních šancí i školní neúspěšnosti dětí. Teoretická část vrcholí jednak zasazením tématu do problematiky edukace romských žáků, tak deskripcí faktorů, které ovlivňují vzdělanostní trajektorie romských žáků. V empirické části, prostřednictvím narativně orientované analýzy životních příběhů vysokoškolsky vzdělaných Romů, rozebíráme důležitá specifika, momenty a události, které hlavní aktéři na svých životních cestách prožívali, i vliv skutečností a osob, které se podílely na formování jejich úspěšných vzdělanostních drah. Zjištění tak napomáhají uchopit celou problematiku z náhledu pozitivní perspektivy a tak vyzdvihnout úlohu jednotlivých determinant v otázce školní úspěšnosti romských žáků, tak i vzor skupiny romské inteligence jako takové. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/43704
|
Datum:
|
2017-06-12 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet