Úroveň kritického myšlení u studentů sociální pedagogiky
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Úroveň kritického myšlení u studentů sociální pedagogiky |
Autor: |
Kovářová, Nikola
|
Vedoucí: |
Skarupská, Helena
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce pojednává v teoretické části zejména o kritickém myšlení, které je právem označováno jako klíčová kompetence 21. století napomáhající zvyšovat osobní a profesní angažovanost. Kritickým myšlením se zabýváme v kapitole první a druhé. V první kapitole uvádíme základní informace o kritickém myšlení, determinanty kritického myšlení, tedy nastavení a percepce mysli, kreativní myšlení, proces rozhodování, analýza argumentů a základy logiky a také uvádíme rozdíly mezi kritickým a nekritickým myšlení. Druhá kapito-la je věnována rozvoji kritického myšlení, kdy jsme se zaměřili na výchovu ke kritickému myšlení, modely kritického myšlení a metody vedoucí k rozvoji kritického myšlení. Třetí a zároveň poslední kapitola je věnována sociálnímu pedagogovi a sociální pedagogice jako takové. Zaměřujeme se na současné pojetí sociální pedagogiky jako vědecké disciplíny, možnosti uplatnění sociálního pedagoga, jeho kompetence a metody, které může při své práci využívat. Cílem praktické části diplomové práce je zjistit, zdali studenti oboru sociální pedagogika disponují kritickým myšlením, přičemž nás také zajímá skóre v jednotlivých oblastech kri-tického myšlení. Dále zkoumáme změny v úrovni kritického myšlení po dobu studia na vy-soké škole. Závěrem uvádíme doporučení pro praktické využit v oblasti terciárního vzdělá-vání. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/43100
|
Datum:
|
2017-11-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
48257
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet