Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Formativní hodnocení ve vzdělávání pohledem rodičů žáků prvního stupně základního vzdělávání |
Autor: |
Baklíková, Magdaléna
|
Vedoucí: |
Skarupská, Helena
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se věnuje tématu školního hodnocení, které svým působením může žáky v základním vzdělávání celoživotně ovlivnit. Práce se proto zaměřuje na formativní hodnocení, které používá místo jazyka posuzujícího jazyk popisný, a tím se snaží pozitivně ovlivňovat učební činnosti a výsledky žáků. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se věnuje školnímu hodnocení obecně. Kapitola je doplněna souvisejícími pojmy, jako jsou pedagogické hodnocení, účastníci školního hodnocení, cíle a funkce školního hodnocení a formy školního hodnocení. Druhá kapitola se věnuje školnímu hodnocení, jeho vlivu na žáka a s tím spojenými pojmy, jako školský stres a školní fobie, popisuje negativní vliv sumativního hodnocení, problematiku známkování a tlaku, který na žáka vyvíjí pro něj důležité autority, tedy rodiče a učitelé. Třetí kapitola se zaměřuje na formativní hodnocení a na jeho metody. Praktická část pomocí kvalitativní metody výzkumu zkoumá pohled rodičů na formativní hodnocení. Výzkum si pomocí rozhovoru klade za cíl zjistit, jaké bariéry brání rodičům v přijímání formativního hodnocení jejich dětí. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/43090
|
Datum:
|
2017-11-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
48246
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet