Název: | Sociální potřeby středoškoláků s vrozeným tělesným postižením - opomíjený aspekt edukační praxe |
Autor: | Hanková, Magdalena; Vávrová, Soňa |
ISBN: | 978-80-7454-697-6 |
URI: | http://hdl.handle.net/10563/41580 |
Datum: | 2017 |
Vydavatel: |
|
Počet stran: |
|
Dostupnost: | Bez omezení |
Abstrakt:
Kniha se zaměřuje na důležitou oblast vzdělávací politiky, které se však tuzemská bádání na poli pedagogických věd navzdory narůstajícím inkluzivním trendům prozatím systematicky nevěnují – sociální potřeby individuálně integrovaných žáků s vrozeným tělesným postižením v prostředí střední školy. První část knihy teoreticky ukotvuje zvolenou problematiku, a to s akcentem na charakteristiku sledované skupiny edukantů z hlediska somatického, sociálně-psychologického a edukačního. Pozornost je však věnována také sociálním aspektům školské integrace a jejím aktuálním trendům. V druhé části monografie jsou představeny výsledky vlastního kvalitativního výzkumu, jehož záměrem bylo rozkrýt za využití postupů situační analýzy, jak deset absolventů s vrozeným tělesným postižením (dětskou mozkovou obrnou či spinální svalovou atrofií) vnímalo v průběhu docházky na střední školu klíčové elementy participující v situaci naplňování jejich sociální potřeb.
Soubory | Velikost | Formát | Zobrazit | Popis |
---|---|---|---|---|
Socialni_potreb ... lesnym_postizenim_2017.pdf | 9.741Mb |
Zobrazit/ |
Plný text | |
Socialni_potreb ... _postizenim_2017-obsah.pdf | 141.6Kb |
Zobrazit/ |
Obsah | |
Socialni_potreb ... esnym_postizenim_2017.docx | 303.1Kb | Microsoft Word 2007 | Zdrojový dokument | |
schemata,tabulky, mapy do knihy.zip | 9.109Mb | Neznámý | Zdrojový dokument |