Komunikace environmentálních faktorů společnosti Continental Barum a jejich vliv na image společnosti

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Komunikace environmentálních faktorů společnosti Continental Barum a jejich vliv na image společnosti

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Komunikace environmentálních faktorů společnosti Continental Barum a jejich vliv na image společnosti
Autor: Feiferlíková, Regina
Vedoucí: Weberová, Dagmar
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá zkoumáním image průmyslové společnosti Continental Barum s.r.o. v Otrokovicích v oblasti související s životním prostředím a její ochranou. Společnost Continental Barum je výrobcem plášťů pro osobní, nákladní, průmyslová a speciální vozidla a autobusy. Teoretická část vymezuje pojmy související právě s image, s veřejným míněním, se CSR aktivitami firem, s nástrahami krizové komunikace a jak krizi předcházet a jak jí čelit. Součástí práce je i charakteristika termínů z oblasti marketingového výzkumu a zpracovaná metodika práce. Při zpracování práce byly použity metody kvalitativního i kvantitativního výzkumu. Se skupinou manažerů ESH nebo manažerů komunikace autorka práce provedla osobní strukturované rozhovory, při kterých zjišťovala postupy průmyslových firem podnikají-cích také v chemickém průmyslu, o informování obyvatel regionu v souvislosti s ochrannou životního prostředí a o jejich zkušenosti s řízením krizové komunikace. Další marketingový výzkum byl veden formou on-line dotazníku. Součástí dotazníku jsou nejen otevřené, uzavřené nebo polootevřené otázky, ale i metoda zjišťování postojů po-mocí škál, tzv. sémantický diferenciál. Dotazník byl zaměřen jak na osoby zaměstnané ve jmenované firmě, tak i mimo firmu a veškerá interpretace výsledků je rozdělena právě do těchto dvou hlavních skupin. Oblastí, která se v dotazníku sledovala, byla obeznámenost veřejnosti s kroky, jež firma podniká v ochraně životního prostředí a jakým způsobem minimalizuje škody z následků průmyslové výroby v okolí místa svého působení. V analytické části práce byly interpretovány výsledky jak dotazníkového šetření, tak i osobních rozhovorů. Provedenými výzkumy bylo zjištěno, jak partnerské společnosti ma-jí zavedenu směrnici či manuál krizové komunikace. Na základě dosažených poznatků byl v projektové části vypracován návrh manuálu krizové komunikace, který by měl při-pravit zodpovědné pracovníky společnosti na hlavní opatření při krizové nebo havarijní situaci. Hlavním výsledkem práce bylo rozpoznání mezer v externí komunikaci firmy v oblasti environmentálních faktorů, kdy mnozí obyvatelé regionu, jež nepatří mezi zaměstnance společnosti, pociťují nedostatek adekvátních informací související s ochranou životního prostředí v regionu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/41344
Datum: 2017-01-31
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav marketingových komunikací
Studijní obor: Marketingové komunikace
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 47482


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
feiferlíková_2017_dp.pdf 3.667Mb PDF Zobrazit/otevřít None
feiferlíková_2017_op.doc 154.5Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
feiferlíková_2017_vp.doc 152Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet