Self-efficacy u mladistvých žijících v úplných rodinách a instituciální péči
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Self-efficacy u mladistvých žijících v úplných rodinách a instituciální péči |
Autor: |
Šenkýř, Petr
|
Vedoucí: |
Hrbáčková, Karla
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá mírou vnímané vlastní účinnosti (Self-Efficacy) u adolescentů, kteří jsou v období věku okolo 15-ti let a studují poslední ročník základní školy, a zároveň porovnává tyto adolescenty v závislosti, zda žijí v zařízení institucionální péče nebo v tradiční rodině. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části diplomové práce je představit termín Self-Efficacy, pro který je používán český překlad vnímaná osobní účinnost. Dále jsou popsány procesy, které se vytvářejí v závislosti na vnímané vlastní účinnosti a aspekty, které působý ve směru změny míry vnímané účinnosti. V následující kapitole je popsáno vývojové stádium adolescence v oblasti tělesného, psychického a sociálního vývoje a jejich souvislost se Self-Efficacy. V dalších kapitolách jsou vymezeny pojmy rodinné výchovy a výchovy v zařízení institucionální péče. Cílem praktické části diplomové práce je zjistit pomocí kvantitativního výzkumu, zda existují rozdíly v míře vnímané vlastní účinnosti mezi uvedenými adolescenty žijícími v zařízení institucionální péče a žijícími v tradiční rodině. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/39852
|
Datum:
|
2016-11-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
45279
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet