Vrstevnická mediace jako preventivní program řešení konfliktů ve školním prostředí
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vrstevnická mediace jako preventivní program řešení konfliktů ve školním prostředí |
Autor: |
Slezáková, Silvie
|
Vedoucí: |
Skarupská, Helena
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se zabývá řešením konfliktů prostřednictvím vrstevnické mediace. Za pomoci vyškolených vrstevnických mediátorů se děti učí smysluplně řešit své spory bez zásahu dospělých. Vrstevnickou mediaci je možné zavádět do škol jako součást preventivního programu, což ale vyžaduje zapojení celého pedagogického sboru včetně vedení. Teoretická část nabízí vhled do problematiky konfliktů obecně, ale také v rámci školního prostředí. Charakterizuje vrstevnickou mediaci, její principy, přínosy a limity. Empirická část se zaměřuje na zjištění míry souhlasu se zavedením vrstevnické mediace jako součásti prevence konfliktních situací ve školním prostředí v závislosti na vybraných proměnných. Prostřednictvím dotazníku jsme oslovili učitele II. stupně v náhodně vybraných základních školách Jihomoravského kraje. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/39842
|
Datum:
|
2016-11-22 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
45263
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet