Vnímání společenské odpovědnosti firem zákazníky v České republice
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vnímání společenské odpovědnosti firem zákazníky v České republice |
Autor: |
Bilíková, Nikol
|
Vedoucí: |
Meaton, Julia
|
Abstrakt:
|
V dnešní době je společenská odpovědnost firem (CSR) velmi diskutovaným tématem a poutá pozornost mnoha organizací. Jedná se o dobrovolný závazek organizací chovat se zodpovědně vůči všem zúčastněným stranám. Kvůli spletitosti tohoto konceptu se vnímání CSR liší nejen mezi firmami, ale také mezi individuálními zúčastněnými stranami. Avšak zatím bylo jen málo pozornosti věnováno vnímání zákazníků, obzvláště vnímání zákazníků v České republice. Tudíž hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, jak vnímají zákazníci CSR v České republice. Tento výzkum je založen na literárních zdrojích, které se zabývají CSR obecně a současně na vnímání CSR zákazníky z jiných zemí. Současně bere v úvahu neustálý vývoj CSR, a proto se zaměřuje na nedávno zveřejněnou normu ISO 26000. Výzkum zjišťuje všeobecné povědomí a porozumění CSR českými zákazníky. Kromě jiné objasňuje význam, který zákazníci přikládají jednotlivým základním předmětům normy ISO 26000 a subjektům, které významně ovlivňují vnímání zákazníků CSR. Z výsledků získaných prostřednictvím dotazníků vyplývá, že čeští zákazníci mají nízké povědomí o CSR a ne zcela rozumí skutečnému významu konceptu CSR řešeného podle normy ISO 26000. Testování hypotéz prokázalo významný vztah mezi čtyřmi ze sedmi hlavními subjekty normy ISO 26000 a vnímání zákazníků CSR. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/37811
|
Datum:
|
2016-02-15 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav managementu a marketingu |
Studijní obor:
|
Management a marketing |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
42567
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet