Vztahy mezi generacemi a význam mezigeneračního učení v současné české společnosti
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vztahy mezi generacemi a význam mezigeneračního učení v současné české společnosti |
Autor: |
Hrdinová, Silvie
|
Vedoucí: |
Hrnčiříková, Zuzana
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce je zaměřena na vztahy mezi generacemi a význam mezigeneračního učení. V teoretické části se věnujeme mezigeneračnímu soužití v rodině. Charakterizujeme mezigenerační rozdíly z pohledu vývojové psychologie. Zabýváme se mezigenerační solidaritou, mezigeneračními konflikty a ageismem. Popisujeme demografické stárnutí populace. Zaměřujeme se na vysvětlení pojmu mezigenerační učení, na mezigenerační učení v rodině a na mezigenerační kurzy a programy. V praktické části diplomové práce je realizován kvantitativní výzkum, který je proveden technikou dotazníku. Cílem výzkumu je zjistit, jak příslušníci jednotlivých generací vnímají své vzájemné vztahy. Budeme zjišťovat, jak probíhá mezigenerační učení a vzájemná pomoc v rodinách. Objasníme, jaké jsou zkušenosti s věkovou diskriminací a jak lidé vnímají stáří. Na závěr budeme zjišťovat, jaký je zájem o mezigenerační kurzy. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/37222
|
Datum:
|
2015-12-01 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
41739
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet