Integrace bilingvilních dětí do základních škol v závislosti na rodinném prostředí
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Integrace bilingvilních dětí do základních škol v závislosti na rodinném prostředí |
Autor: |
Venterová, Lenka
|
Vedoucí: |
Balvín, Jaroslav
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce je zaměřena na bilingvní děti, možnosti jejich vzdělávání v závislosti na jejich rodinném prostředí. Uvědomujeme si, že bilingvismus je v České republice téma nové, zatím velmi málo prozkoumané. V teoretické části se popisujeme romské, vietnamské a anglofonní bilingvní děti a jejich zkušenosti s různými základními školami. Okrajově se zmiňujeme také o českých dětech studujících na mezinárodních školách v České republice v jiném než českém jazyce a zkušenostech s bilingvismem v zahraniční. V praktické části se zaměřujeme na anglofonní děti a jejich rodiny. Zkoumáme jazykovou a kulturní situaci rodiny a její vliv na dítě v základní škole ve vyučování i mimo něj. Věnujeme se komunikaci mezi školou a rodinou a překážkám, které je mohou potkat, pokud rodina nerozumí vyučovacímu jazyku. Nakonec dospíváme k závěru, že by bylo vhodné, aby v základních školách fungovali interkulturní pracovníci. Ti jsou v současné době pouze zprostředkovaně na některých vybraných školách. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/37216
|
Datum:
|
2015-12-01 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
D
41728
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet