Integrace bilingvilních dětí do základních škol v závislosti na rodinném prostředí

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Integrace bilingvilních dětí do základních škol v závislosti na rodinném prostředí

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Integrace bilingvilních dětí do základních škol v závislosti na rodinném prostředí
Autor: Venterová, Lenka
Vedoucí: Balvín, Jaroslav
Abstrakt: Diplomová práce je zaměřena na bilingvní děti, možnosti jejich vzdělávání v závislosti na jejich rodinném prostředí. Uvědomujeme si, že bilingvismus je v České republice téma nové, zatím velmi málo prozkoumané. V teoretické části se popisujeme romské, vietnamské a anglofonní bilingvní děti a jejich zkušenosti s různými základními školami. Okrajově se zmiňujeme také o českých dětech studujících na mezinárodních školách v České republice v jiném než českém jazyce a zkušenostech s bilingvismem v zahraniční. V praktické části se zaměřujeme na anglofonní děti a jejich rodiny. Zkoumáme jazykovou a kulturní situaci rodiny a její vliv na dítě v základní škole ve vyučování i mimo něj. Věnujeme se komunikaci mezi školou a rodinou a překážkám, které je mohou potkat, pokud rodina nerozumí vyučovacímu jazyku. Nakonec dospíváme k závěru, že by bylo vhodné, aby v základních školách fungovali interkulturní pracovníci. Ti jsou v současné době pouze zprostředkovaně na některých vybraných školách.
URI: http://hdl.handle.net/10563/37216
Datum: 2015-12-01
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: D 41728


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
venterová_2016_dp.pdf 2.194Mb PDF Zobrazit/otevřít None
venterová_2016_op.docx 20.23Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
venterová_2016_vp.docx 17.56Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet