Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku
Autor: Jurčíková, Martina
Vedoucí: Suchánková, Eliška
Abstrakt: Diplomová práce s názvem "Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku" pojednává o sebedůvěře, přesvědčení o vlastních schopnostech a vytrvalosti dospělých v roli rodičů při řešení problémových situací. Popisuje vývoj dítěte do období předškolního věku a rozvoj jeho vlastní vnímané efektivity v rodině. Nastiňuje možnosti cíleného rozvoje vlastní vnímané efektivity dětí v rodině a roli hry jako prostředku k jejímu rozvoji. Práce vychází z teorie Self-efficacy Alberta Bandury. Jedna z komponent Self-efficacy, rodičovská vlastní vnímaná efektivita, je v rámci výzkumu dávána do souvislosti s mírou volnosti, jakou poskytují dětem předškolního věku jejich rodiče nebo vychovatelé ve vybraných situacích. Míru volnosti a její vliv na rozvoj psychické odolnosti dětí zkoumá ve svých pracích Simona Hoskovcová. Výsledky našeho výzkumu potvrdily, že respondenti disponující vyšší mírou volnosti, poskytují dětem ve vybraných situacích větší míru volnosti.
URI: http://hdl.handle.net/10563/37142
Datum: 2015-12-01
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: E 41613


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
jurčíková_2016_dp.pdf 2.617Mb PDF Zobrazit/otevřít None
jurčíková_2016_op.docx 23.65Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
jurčíková_2016_vp.doc 50Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet