Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku |
Autor: |
Jurčíková, Martina
|
Vedoucí: |
Suchánková, Eliška
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce s názvem "Vnímaná vlastní efektivita rodičů ve vztahu k výchově dětí předškolního věku" pojednává o sebedůvěře, přesvědčení o vlastních schopnostech a vytrvalosti dospělých v roli rodičů při řešení problémových situací. Popisuje vývoj dítěte do období předškolního věku a rozvoj jeho vlastní vnímané efektivity v rodině. Nastiňuje možnosti cíleného rozvoje vlastní vnímané efektivity dětí v rodině a roli hry jako prostředku k jejímu rozvoji. Práce vychází z teorie Self-efficacy Alberta Bandury. Jedna z komponent Self-efficacy, rodičovská vlastní vnímaná efektivita, je v rámci výzkumu dávána do souvislosti s mírou volnosti, jakou poskytují dětem předškolního věku jejich rodiče nebo vychovatelé ve vybraných situacích. Míru volnosti a její vliv na rozvoj psychické odolnosti dětí zkoumá ve svých pracích Simona Hoskovcová. Výsledky našeho výzkumu potvrdily, že respondenti disponující vyšší mírou volnosti, poskytují dětem ve vybraných situacích větší míru volnosti. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/37142
|
Datum:
|
2015-12-01 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
E
41613
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet