Konformita nadaných žáků v kontextu jejich vztahů se spolužáky
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Konformita nadaných žáků v kontextu jejich vztahů se spolužáky |
Autor: |
Kopřivová, Radka
|
Vedoucí: |
Kočvarová, Ilona
|
Abstrakt:
|
Tato diplomová práce se věnuje konformitě nadaných žáků v kontextu jejich vztahů se spolužáky. Teoretická část práce je rozdělena na 3 kapitoly. První kapitola práce se zabývá sociálně pedagogickým pohledem na nadaného žáka, práce zde vymezuje rozdíl mezi talentem a nadáním, definice nadání, dále vymezuje modely nadání a znaky nadaných dětí v adolescentním věku. Ve druhé kapitole je diplomová práce zaměřena na nadaného žáka ve škole, vzdělávání nadaných, vzdělávání nadaných v kontextu filozofie inkluzivní pedagogiky, dále se věnuje variantám práce s nadanými žáky v běžné škole a diferencovanému obohacujícímu kurikulu. Ve třetí kapitole se věnuje konformitě v kontextu edukace adolescentů s projevy nadání, typům konformního jednání, paralelním jevům konformity a dále studiím konformity u adolescentů a konformitě v prostředí školy. Praktická část této diplomové práce je tvořena kvantitativním výzkumem, který je realizován s využitím metody sémantického diferenciálu, jímž lze zjistit, k čemu jedinec inklinuje. Praktická část práce obsahuje kapitolu zaměřenou na výzkumné šetření, způsob sběru dat, způsob zpracování dat a shrnutí a interpretaci výsledků výzkumného šetření. Cílem praktické části práce je zjistit, jaká je míra tendence ke konformnímu chování nadaných žáků v adolescentním věku v průběhu aplikace jednotlivých fází diferencovaného obohacujícího kurikula. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/37011
|
Datum:
|
2015-11-20 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
41425
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet