Názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol
Autor: Bobčíková, Michaela
Vedoucí: Vašíková, Jana
Abstrakt: Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Zaobírá se problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol. Teoretická část sumarizuje problematiku integrace a inkluze v České republice a také jak je tato problematika chápána v zahraničních zemích. V teoretické části práce také patří objasnění pojmu speciální vzdělávací potřeby. Součástí textu je také, vzdělávání těchto dětí a jak je toto vzdělávání ukotveno v kurikulárních dokumentech. Praktická část předkládá výsledky kvantitativního výzkumu realizovaného pomocí dotazníkového šetření. V této části jsou vyhodnoceny názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a rozděleny dle rodičů a učitelů. Z výsledků výzkumu plyne, že mezi rodiči i učiteli najdeme jak zastánce integrace, tak také rodiče i učitelé, kteří s integrací nesouhlasí. Převahu v našem výzkumu tvoří rodiče i učitelé, kteří jsou pro integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol.
URI: http://hdl.handle.net/10563/36897
Datum: 2015-11-24
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav školní pedagogiky
Studijní obor: Učitelství pro mateřské školy
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: E 41271


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit Popis
bobčíková_2016_dp.pdf 1.280Mb PDF Zobrazit/otevřít None
bobčíková_2016_op.doc 50Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None
bobčíková_2016_vp.docx 17.69Kb Neznámý Zobrazit/otevřít None

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet