Názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol |
Autor: |
Bobčíková, Michaela
|
Vedoucí: |
Vašíková, Jana
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter. Zaobírá se problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol. Teoretická část sumarizuje problematiku integrace a inkluze v České republice a také jak je tato problematika chápána v zahraničních zemích. V teoretické části práce také patří objasnění pojmu speciální vzdělávací potřeby. Součástí textu je také, vzdělávání těchto dětí a jak je toto vzdělávání ukotveno v kurikulárních dokumentech. Praktická část předkládá výsledky kvantitativního výzkumu realizovaného pomocí dotazníkového šetření. V této části jsou vyhodnoceny názory rodičů a učitelů na integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a rozděleny dle rodičů a učitelů. Z výsledků výzkumu plyne, že mezi rodiči i učiteli najdeme jak zastánce integrace, tak také rodiče i učitelé, kteří s integrací nesouhlasí. Převahu v našem výzkumu tvoří rodiče i učitelé, kteří jsou pro integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných typů mateřských škol. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/36897
|
Datum:
|
2015-11-24 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav školní pedagogiky |
Studijní obor:
|
Učitelství pro mateřské školy |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
E
41271
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet