Postoje romských dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí ke vzdělávání
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Postoje romských dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí ke vzdělávání |
Autor: |
Lukáš, Petr
|
Vedoucí: |
Hladík, Jakub
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí a jejich postoji k němu. Teoretická část popisuje důležité historické události ve výchově a vzdělávání romského etnika, analyzuje primární socializační prostředí dítěte a zmiňuje specifika výchovy v něm. Dále se zabývá romským dítětem, jeho odlišnostmi a znevýhodněními ve vzdělávacím procesu a neopomíjí zmínit působení školy, v němž se tento proces odehrává. Závěr teorie nabízí možná řešení ke zlepšení stávající situace ve vzdělávání Romů. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum postavený na dotazníkovém šetření. Hlavním cílem výzkumu je zjistit postoje romských dětí žijících v segregovaném "tradičním" romském společenství ke vzdělávání a aspektům s ním souvisejícím. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/36823
|
Datum:
|
2015-01-07 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
38399
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet