Analýza a vývoj pojistného trhu v ČR od roku 1990 a působení společnosti ING na českém pojistném trhu

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Analýza a vývoj pojistného trhu v ČR od roku 1990 a působení společnosti ING na českém pojistném trhu

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Analýza a vývoj pojistného trhu v ČR od roku 1990 a působení společnosti ING na českém pojistném trhu
Autor: Sýkorová, Eliška
Vedoucí: Janča, Jan
Abstrakt: Domácí pojišťovnictví, které bylo v minulosti reprezentováno jediným, státem vlastněným pojišťovacím ústavem, prošlo v uplynulých letech výraznou změnou. Cílem této diplomové práce je tuto změnu zmapovat a najít odpovědi týkající se budoucího vývoje českého pojistného trhu – nyní už nedílné součásti trhu evropského. Jednou z prvních zahraničních pojišťoven, které vstoupily na český trh, byla holandská životní pojišťovna Nationale-Nederlanden, jež je nyní součástí společnosti ING (Internationale Nederlanden Group). Ačkoliv v oblasti neživotního pojištění se můžeme srovnávat s některými západoevropskými zeměmi, životní pojištění představuje značný potenciál pro rychlý rozvoj. Společnost ING je specialistou na životní pojištění, a proto je jedním z úkolů této práce navrhnout způsob, jakým by mohla tato společnost zmíněného potenciálu využít a úspěšně prodávat své produkty. Teoretická část bude zaměřena na historii, od prvních zmínek o pojištění u nás, hlavní druhy pojištění a profesní organizace působící na pojistném trhu. Zmíněna bude též právní úprava pojišťovnictví. Analytická část se bude soustředit na přednosti a nedostatky českého pojišťovnictví a zhodnocení jeho postavení vůči jiným státům, jak evropským, tak i mimo kontinent. Jelikož se Česká republika stala 1. 5. 2004 členským státem Evropské unie a české pojišťovny tak působí v rámci jednotného pojistného trhu, bude i část této práce věnována mezikontinentálnímu srovnání. V souvislosti se společností ING bude provedena její SWOT analýza, která poslouží k vypracování projektu, stejně jako analýza prodeje na českém trhu z předchozích let. Další fáze bude obsahovat projekt zefektivnění systému prodeje produktů společnosti ING, který by mohl napomoci ke zvýšení její konkurenceschopnosti. Protože neustále narůstají možné negativní důsledky neočekávaných událostí, život v dnešní době vyžaduje rozvoj nových forem ochrany společnosti i jednotlivce. Jednou z takových forem je i nadále pojištění, které se snaží přesunout riziko na speciální instituci – pojišťovnu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/36294
Datum: 2005-03-07
Dostupnost: Pouze v rámci univerzity
Ústav: Ústav managementu
Studijní obor: Management a marketing
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: C 1565


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet