Problematika vzdělávání nelékařského personálu v rámci komunikačních a kulturních bariér při péči o pacienty odlišných etnik v nemocničním zařízení

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Problematika vzdělávání nelékařského personálu v rámci komunikačních a kulturních bariér při péči o pacienty odlišných etnik v nemocničním zařízení

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Problematika vzdělávání nelékařského personálu v rámci komunikačních a kulturních bariér při péči o pacienty odlišných etnik v nemocničním zařízení
Autor: Wesleyová, Kateřina
Vedoucí: Polepilová, Renata
Abstrakt: Práce se zabývá problematikou zdravotnického personálu ve vztahu k cizincům s cílem zjistit jejich postoj, komunikační dovednosti, znalosti spojené s danou kulturou či náboženstvím. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základními pojmy v oblasti multikulturního ošetřovatelství, vznikem a historii transkulturního ošetřovatelství, dále také systémem zdravotní péče v České republice a specifikací komunikace s cizinci jako pacienty. Praktická část je zaměřená na analýzu, která probíhala formou dotazníků s respondenty z Krajské nemocnice Tomáše Bati ve Zlíně. Kde bylo zjišťováno, jaký postoj si chovají zdravotní sestry k pacientům odlišné kultury, do jaké míry jsou informovány o specifických potřebách pacientů jiných národností, zájem o vzdělávání v této oblasti a jejich jazykové znalosti. Následným vyhodnocením anonymních dotazníků byla získána data pro zpracování závěrů.
URI: http://hdl.handle.net/10563/33194
Datum: 2015-01-09
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Andragogika v profilaci na řízení lidských zdrojů v neziskové sféře
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: E 38803


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
wesleyová_2015_dp.pdf 2.076Mb PDF Zobrazit/otevřít
wesleyová_2015_vp.docx 19.67Kb Microsoft Word 2007 Zobrazit/otevřít
wesleyová_2015_op.doc 52.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet