Locus fo control a školní úspěšnost romských žáků základních škol
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Locus fo control a školní úspěšnost romských žáků základních škol |
Autor: |
Kloubková, Pavla
|
Vedoucí: |
Hrbáčková, Karla
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce pojednává o konceptu locus of control, který je dán do souvislosti se školní úspěšností romských žáků základních škol. Hlavním tématem teoretické části je koncept locus of control, na který je pohlíženo optikou různých autorů. Problematice školní úspěšnosti a neúspěšnosti je věnována pozornost v další části práce. Jsou uvedeny termíny jako školní výkon, zdatnost, prospěch či výkonová motivace, které mají ve školní úspěšnosti žáků významnou roli. Je popsána charakteristika úspěšného a neúspěšného žáka, rovněž příčiny a důsledky školní neúspěšnosti. V závěru teoretické části je přiblížena problematika vzdělávání romských žáků, včetně jejich přípravy na vstup do školy a problémů, které se v průběhu školní docházky u romských žáků často objevují. Praktická část zkoumá úroveň locus of control u romských žáků základních škol ve vztahu k jejich školní úspěšnosti. Dále se zaměřuje na zjištění skutečného prospěchu, vnímané školní úspěšnosti a výkonové motivace a zkoumá souvislosti s úrovní locus of control. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/31767
|
Datum:
|
2015-01-07 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
38220
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet