Osobnostní a sociální výchova jako aspekt rozvoje sociálních dovedností žáků
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Osobnostní a sociální výchova jako aspekt rozvoje sociálních dovedností žáků |
Autor: |
Březovská, Alena
|
Vedoucí: |
Skarupská, Helena
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce pojednává o konceptu osobnostní a sociální výchovy v souvislosti s rozvojem sociálních dovedností žáků. Teoretická část popisuje proměny a směřování výchovy v současné společnosti, historii osobnostní a sociální výchovy a projekty osobnostní a sociální výchovy. Dále práce definuje osobnostní a sociální výchovu jako jedno z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, cíle a tematické okruhy osobnostní a sociální výchovy. Závěr teoretické části vymezuje termíny sociální dovednost a sociální kompetence. Pozornost je věnována především rozvoji sociálních dovedností, jsou uvedeny termíny jako sociální učení, školní klima a skupinová dynamika. Praktická část zkoumá efektivitu projektu zaměřeného na osobnostní a sociální výchovu "Umíme to i lépe - dovednosti pro život" realizovaného na Základní škole v Hodoníně, Očovská 1. Výzkum zjišťuje, zda existuje rozdíl v úrovni sociálních dovedností žáků, kteří se zúčastnili vzdělávacího projektu na rozdíl od žáků, jež projekt neabsolvovali. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/31763
|
Datum:
|
2015-01-07 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
38214
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet