Čtenářská gramotnost jako předpoklad osobnostního a profesního rozvoje
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Čtenářská gramotnost jako předpoklad osobnostního a profesního rozvoje |
Autor: |
Trefilová, Eva
|
Vedoucí: |
Mazalová, Helena
|
Abstrakt:
|
Tato bakalářská práce se věnuje čtenářské gramotnosti obecně, ale také porovnává čtenářskou gramotnost a čtenářské návyky žáků druhého stupně základní školy a dospělých, v současné době nezaměstnaných mužů i žen ve věku do čtyřiceti let. V teoretické části rozdělené do pěti kapitol vymezuji pojmy jako je čtenářská gramotnost, četba, čtení, čtenářské návyky. Dále se zabývám počátky dětského čtenářství v rodině, později i ve škole. Zmínka je i o čtenářství adolescentů. Není zapomenuto na knihovny a na projekty podporující čtenářství a čtenářskou gramotnost. Pátá kapitola je věnována dospělému čtenáři a společenským aspektům čtenářské gramotnosti. Cílem praktické části je porovnat čtenářskou úroveň žáků a dospělých navzájem. K výzkumu byla použita metoda dotazníkového šetření. Sedmá kapitola nás seznamuje s průběhem výzkumu a nejdůležitějšími zjištěními. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/29370
|
Datum:
|
2013-11-11 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Katedra pedagogiky a psychologie |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
35398
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet