Integrace adolescentů s tělesným postižením do třídního kolektivu na střední škole
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Integrace adolescentů s tělesným postižením do třídního kolektivu na střední škole |
Autor: |
Garguláková, Jitka
|
Vedoucí: |
Šalenová, Eva
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace jedinců ve vývojovém období adolescence do třídního kolektivu na střední škole. Teoretická část vymezuje základní terminologie tělesného postižení, zvláště pak se soustřeďuje na popis vývoje osobnosti s postižením vrozeným a seznamuje s dětskou mozkovou obrnou, jako nejčastější formou tohoto typu postižení. Zabývá se i zařazením osob s tělesným postižením do společnosti v průběhu historie a dnes. Podává také přehled specifik adolescentního období, přičemž se zaměřuje především na somatickou složku osobnosti a na problematiku socializace dospívajících jedinců, zvláště pak do prostředí vrstevnické skupiny. Objasňuje teoretické přístupy k sociálnímu klimatu školy, třídy i ke školské integraci jedinců s postižením. Praktická část je pojata kvalitativní formou a vychází z polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondenty s těžkým tělesným postižením, integrovaných na běžných středních školách. Cílem výzkumu je zjistit názor adolescentů s tělesným postižením na začlenění do třídního kolektivu na střední škole. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/28832
|
Datum:
|
2014-01-27 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
34568
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet