Vliv J. A. Komenského na rozvoj sociální pedagogiky

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Vliv J. A. Komenského na rozvoj sociální pedagogiky

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Vliv J. A. Komenského na rozvoj sociální pedagogiky
Autor: Englcová, Dagmar
Vedoucí: Jůzl, Miloslav
Abstrakt: Východiska: Předmětem bakalářské práce je vyjádřit souvislost didaktických děl,výroků a idejí Jana Amose Komenského v kontextu se sociální pedagogikou. Upozornit na jeho snahu o systematizaci lidského vědění, stavu světa a celé sociální společnosti. Vyhledat uplatnění reforem Jana Amose v rámci výchovy a vzdělávání do běžné praxe. Poukázat na člověka, který svými pokrokovými myšlenkami týkajícími se problematiky školství a mezilidských vztahů oslovil celé generace. Cíle: Cílem výzkumu bylo zjistit, zda je rozsah znalostí týkajících se osoby Jana Amose Komenského u žáků 7. a 8. tříd základních škol dostačující, a jestli nejsou informace o něm vyučovány v malé míře. Druhá část výzkumu řeší odpověď na hlavní hypotézu, zda se v odkazech a dílech Jana Amose Komenského nachází stěžejní aspekty dokazující jeho vliv na rozvoj sociální pedagogiky. Metody a výsledky: V první části výzkumu byla použita metoda kvantitativního šetření za pomoci dotazníku obsahujícího uzavřené otázky. Jako zkoumaný vzorek byli osloveni žáci 7.a 8. tříd Základní školy v Kloboukách u Brna. Z daných výsledků znázorněných pomocí tabulek a grafů vyplývá, že znalosti týkající se problematiky Komenského jsou u této kategorie populace na vysoké úrovni a na této konkrétní škole vyučovány v dostatečné míře. Ve druhé části výzkumu, za použití historicko-srovnávací metody a objasnění názorů některých komeniologů, byla zjištěna kladná odpověď na danou hypotézu. Závěry: Jan Amos Komenský zcela určitě svými geniálními myšlenkami, odkazy, publikacemi a celkovou organizací školství ovlivnil rozvoj sociální pedagogiky. V době, kdy žil, byl tento pojem neznámý, ale dokonale vyjádřil jeho podstatu.
URI: http://hdl.handle.net/10563/28227
Datum: 2013-11-11
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Katedra pedagogiky a psychologie
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: C 33745


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
englcová_2013_dp.pdf 4.234Mb PDF Zobrazit/otevřít
englcová_2013_vp.doc 53Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
englcová_2013_op.doc 54Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet