Inkluze osob na invalidním vozíku do ZŠ jako sociálně pedagogické téma

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Inkluze osob na invalidním vozíku do ZŠ jako sociálně pedagogické téma

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Inkluze osob na invalidním vozíku do ZŠ jako sociálně pedagogické téma
Autor: Hanzelková, Zuzana
Vedoucí: Balvín, Jaroslav
Abstrakt: Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice inkluze, konkrétně je zaměřena na inkluzi osob (dětí) s tělesným postižením na invalidním vozíku do běžných základních škol v České republice. V teoretické části je přiblížen samotný pojem inkluze a inkluzivní vzdělávání, včetně historie inkluze v České republice a ve vybraných zemích celého světa. Dále teoretická část pojednává o vztahu sociální pedagogiky k inkluzi dětí s tělesným postižením na invalidním vozíku do běžných základních škol a o typech poruch hybnosti a kompenzačních pomůckách pro osoby s tělesným postižením. Tyto poznatky jsou doplněny o vlastní kvalitativní výzkum realizovaný formou rozhovorů s rodiči dětí s tělesným postižením na invalidním vozíku navštěvujících běžnou základní školu, s rodiči ?zdravých? spolužáků těchto dětí a s jejich třídními učiteli. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak jsou všichni tito účastníci s probíhající inkluzí spokojeni. Největší spokojenost byla shledána u rodičů ?zdravých? spolužáků, což může být vysvětleno jejich nejnižší účastí v procesu inkluze. Naproti tomu rodiče dětí s tělesným postižením na invalidním vozíku a třídní učitelé těchto dětí dokáží popsat nedostatky, které brání kvalitnějšímu rozvoji procesu inkluze.
URI: http://hdl.handle.net/10563/20976
Datum: 2012-11-30
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: E 30424


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
hanzelková_2013_dp.pdf 1.680Mb PDF Zobrazit/otevřít
hanzelková_2013_vp.doc 56Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
hanzelková_2013_op.doc 58.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet