Inkluze ve vzdělávání
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Inkluze ve vzdělávání |
Autor: |
Rolencová, Magda
|
Vedoucí: |
Tannenbergerová, Monika
|
Abstrakt:
|
Moje bakalářské práce je zaměřena na rovné právo všech dětí ke vzdělání, inkluzivní vzdělávání. Vzhledem k rozsahu práce se nezabývám celou oblastí inkluzivního vzdělávání, ale pouze jeho sociální stránkou. V teoretické části uvádím informace odborníků jednak o pojmu inkluzivní vzdělávání a pojmech souvisejících, dále důvody, které vedly k jeho vzniku. Jde především o důvody vycházející z vývoje moderní a postmoderní společnosti. V druhé části mé práce, empirické se snažím pomocí drobného sociologického výzkumu odhalit vývoj interpersonálních vztahů v klimatu třídy a školy, která se profiluje inkluzivním vzděláváním a školy a třídy běžné, kde se vzdělávají žáci intaktní a v samostatné třídě žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Na základě analýzy a interpretace, kdy jsem porovnala výsledky svého výzkumu v obou typech škol, jsem došla k závěru, že prostředí školy profilující se inkluzivním vzděláváním pozitivněji ovlivňuje klima třídy a školy, než prostředí školy s vzděláváním běžným. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/20863
|
Datum:
|
2012-03-16 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Katedra pedagogiky |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
29000
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet