Historie učitelských ústavů na Moravě a jejich význam pro současnost
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Historie učitelských ústavů na Moravě a jejich význam pro současnost |
Autor: |
Daňhelová, Ivana
|
Vedoucí: |
Jůzl, Miloslav
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce uvádí historii učitelských ústavů a připomíná jejich význam pro české národní školy a společnost. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je zpracována jako stručné dějiny vzdělávání. Představuje historické mezníky, které sehrály významnou úlohu na podobu vzdělávání na Moravě od 10. století až po současnost. Druhá část se zabývá historií vzdělávání učitelů od preparandií po vznik a vývoj učitelských ústavů. Třetí část ilustruje život na moravských učitelských ústavech. Ukazuje také na důležitou součást výuky učitelů propojením teorie a praxe učení. Připomíná také významnou vlasteneckou úlohu českých škol a učitelů v době Rakouska ? Uherska, udržováním národních tradic a v boji za samostatnost Československa. Poslední kapitola je věnována Pěveckému sdružení moravských učitelů. Toto sdružení je živoucím důkazem významu poslání učitelských ústavů. Čtvrtá část statistickým vyhodnocením dotazníkového šetření mezi pedagogy základních škol odpovídá na otázku: ?Jaký je dnešní moravský učitel základní školy?? a ?Plní současná základní škola na Moravě úlohu nejen výchovně vzdělávací, ale i společenskou??. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/19726
|
Datum:
|
2011-04-08 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Katedra pedagogiky |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
23443
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet