Postavení žen v české pedagogice

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Postavení žen v české pedagogice

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Postavení žen v české pedagogice
Autor: Dohnalová, Gabriela
Vedoucí: Jůzl, Miloslav
Abstrakt: Postavení žen v české pedagogice ? diplomová práce. Cílem práce je ukázat vývoj české pedagogiky z historického pohledu. Dále pak příčiny, proč se z pedagogické profese, zejména na nižších stupních vzdělání, stalo především ženské povolání a vliv feminizace na chování a vývoj žáků základních škol. Potom také chápání feminizace jako problému při snižování kreditu tohoto povolání ze strany samotných učitelů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole jsem popsala historii snahy žen o vstup do pedagogiky jak ve světě, tak u nás. V druhé kapitole se zaměřuji na samotnou feminizaci ? na historii, na feminizaci ve školství, a na to, jak by bylo možné nalákat do škol muže. Ve třetí části jsem přiblížila možné dopady a negativa feminizace učitelské profese. Součástí práce je i výzkum, který jsem provedla pomocí dotazníků mezi studenty Pedagogické fakulty UK a učiteli jedné základní školy v Praze.
URI: http://hdl.handle.net/10563/19378
Datum: 2010-11-30
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Katedra pedagogiky
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 25105


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
dohnalová_2012_dp.pdf 484.9Kb PDF Zobrazit/otevřít
dohnalová_2012_vp.doc 29Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
dohnalová_2012_op.doc 29.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet