Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
|
Název:
|
Projevy metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku |
| Autor: |
Krupová, Lucie
|
| Vedoucí: |
Hrbáčková, Karla
|
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá problematikou metakognice dětí předškolního věku. Záměrem práce je zjistit, jak se současná metakognitivní zkušenost u dětí předškolního věku projevuje v oblasti osobní, úkolové a strategické, a to bez ohledu na jakoukoli systematickou výchovně-vzdělávací přípravu rozvíjející tyto zkušenosti. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část vychází z teorií kognitivního vývoje a přechází k rozvoji myšlení. Dále pokračuje problematikou metakognice. Upozorňuje na význam metakognice, vztah k autoregulaci dítěte, možnosti metakognitivního rozvoje a bariéry v systému vzdělávání. Neopomíjí také problematiku metakognice v českém školním prostředí. Praktická část se ve výzkumném šetření zaměřuje na zjištění projevů metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku pomocí analýzy řešení problémové situace. Shrnuje zjištěné poznatky a nabízí doporučení pro praxi. |
|
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/17217
|
|
Datum:
|
2011-04-28 |
|
Dostupnost:
|
Bez omezení |
|
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
|
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
|
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
19254
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet