Sociální sítě - jejich využití pro malé a střední podniky
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Sociální sítě - jejich využití pro malé a střední podniky |
Autor: |
Navláčil, Martin
|
Vedoucí: |
Šula, Tomáš
|
Abstrakt:
|
Fenomén sociálních sítí není třeba příliš představovat. Jen samotná sociální síť Facebook sdružuje přes 580 milionů uživatelů z celého světa. A nejsou to jen tak ledajací návštěvníci co by jen nakoukli a opět se odpojili. Desítky milionů uživatelů tráví na sociálních sítích denně dlouhé hodiny. Samozřejmě tak obrovský oceán potenciálních zákazníků, který sociální sítě představují, nemohl zůstat nepovšimnut komerčními společnostmi. A ruku v ruce se soustavným narůstáním těchto sítí, roste i podíl reklamy a komerce, která skrze tyto sítě proniká k uživatelům. Všechny velké firmy a nadnárodní korporace jsou již na sociálních sítích dávno etablovány. Cílem této práce je prověřit možnosti a potenciál sociálních sítí z hlediska malých a středních firem, se speciálním zaměřením na stavební firmy. Aby bylo možné dosáhnout stanoveného cíle, bylo zapotřebí provést zevrubné studium a analýzu hlavních sociálních sítí. V dalším bodě bylo zapotřebí určit jak moc je každá ze zkoumaných sítí vhodná pro reklamu a propagaci se zvláštním zřetelem na malé a střední firmy. V poslední fázi bylo prostřednictvím dotazníkového šetření zkoumáno jak je propagace a reklama malých a středních firem vnímána samotnými uživateli sociálních sítí. Dotazníkové šetření bylo rozděleno do dvou částí, v první jsou poptávání uživatelé internetu obecně, ve druhém jsou cíleně osloveni uživatelé sítě Facebook. Struktura práce je rozdělena do následujících celků: V teoretické části se práce nejprve podrobně zabývá přesným vytyčením cílů a stanovením patřičné metodologie ,která k cíli povede. Další fáze práce rozebírá situaci malých a středních stavebních firem v ČR a jejich působení na internetu. Následující část poté podrobně rozebírá jednotlivé sociální sítě v ČR i zahraničí a zkoumá jejich potenciál pro malé a střední firmy. V druhé praktické části je představena stavební firma Navláčil s.r.o., je popsán její profil na sociální síti Facebook. Následuje dotazníkové šetření, které je poté vyhodnoceno. Na jeho základě jsou poté stanoveny nejprve obecná pravidla pro účinné působení malých a středních firem na sociálních sítích, která jsou poté přímo aplikována na konkrétní subjekt - stavební firmu Navláčil s.r.o. Výsledky této práce ukazují, že aktivní prezence malých a středních firem na sociálních má pro společnost jednoznačně pozitivní vliv. A spojí-li se tato ?pasivní? prezence s citlivou, dobře promyšlenou a správně směrovanou reklamou na sociálních sítích, je velká naděje na úspěch. Jednak v krátkém horizontu ve formě lepších hospodářských výsledků firmy, zejména však v pozvolném a dlouhodobém budování PR a značky firmy. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/17101
|
Datum:
|
2011-09-15 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav marketingových komunikací |
Studijní obor:
|
Marketingové komunikace |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
C
22893
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet