Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku.
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku. |
Autor: |
Valentová, Zdeňka
|
Vedoucí: |
Hrbáčková, Karla
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá úrovní metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku. Je rozdělena do dvou částí - část teoretická a praktická. Teoretická část nás seznámí s nejdůležitějšími poznatky z oblasti metakognice. Se-známí nás s odborníky v této oblasti. První část se věnuje objasnění pojmů z oblasti meta-kognice, aby byly všechny informace z teoretické části snadno pochopitelné a nedošlo tak ke špatné interpretaci předložených poznatků. Stručně zde najdeme i něco k historii, rozvoji metakognice, jejím modelům a teoriím. S metakognicí úzce souvisí i sebereflexe a auto-regulace, které jsou námětem dalších kapitoly. Několika body se dotkneme i metakognitiv-ních strategií a programů pro rozvoj metakognitivního myšlení (nejen) u dětí předškolního věku. V závěru teoretické části se zmiňuji o inovativním programu Let's Think!. Empirická část se zabývá zjišťováním úrovně metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku, které se zúčastnily pilotního ověření úspěšnosti programu Let's Think! v mateřské škole Páleníčkova, Kroměříž. Praktická část pak podává výzkumnou zprávu o úrovni a posunu metakognitivních zkušeností u těchto dětí před experimentem, během něj a po jeho ukončení. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/16619
|
Datum:
|
2011-04-28 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
B
19288
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet