Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku.

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku.

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Rozvoj metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku.
Autor: Valentová, Zdeňka
Vedoucí: Hrbáčková, Karla
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá úrovní metakognitivních zkušeností dětí předškolního věku. Je rozdělena do dvou částí - část teoretická a praktická. Teoretická část nás seznámí s nejdůležitějšími poznatky z oblasti metakognice. Se-známí nás s odborníky v této oblasti. První část se věnuje objasnění pojmů z oblasti meta-kognice, aby byly všechny informace z teoretické části snadno pochopitelné a nedošlo tak ke špatné interpretaci předložených poznatků. Stručně zde najdeme i něco k historii, rozvoji metakognice, jejím modelům a teoriím. S metakognicí úzce souvisí i sebereflexe a auto-regulace, které jsou námětem dalších kapitoly. Několika body se dotkneme i metakognitiv-ních strategií a programů pro rozvoj metakognitivního myšlení (nejen) u dětí předškolního věku. V závěru teoretické části se zmiňuji o inovativním programu Let's Think!. Empirická část se zabývá zjišťováním úrovně metakognitivních zkušeností u dětí předškolního věku, které se zúčastnily pilotního ověření úspěšnosti programu Let's Think! v mateřské škole Páleníčkova, Kroměříž. Praktická část pak podává výzkumnou zprávu o úrovni a posunu metakognitivních zkušeností u těchto dětí před experimentem, během něj a po jeho ukončení.
URI: http://hdl.handle.net/10563/16619
Datum: 2011-04-28
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 19288


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
valentová_2011_dp.pdf 2.995Mb PDF Zobrazit/otevřít
valentová_2011_vp.doc 48.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
valentová_2011_op.doc 49.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet