Hra jako prostředek motorického rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Hra jako prostředek motorického rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku |
Autor: |
Řádková, Ilona
|
Vedoucí: |
Masariková, Anna
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá hrou jako prostředkem motorického rozvoje osobnosti dítěte předškolního věku. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je popsán vývoj dítěte před-školního věku. Především je zde charakterizován motorický rozvoj a vše, co s ním souvisí. Druhá kapitola popisuje předškolní vzdělávání dětí v současné mateřské škole. V kapitole hraje podstatnou roli mateřská škola, její role, funkce a dokumenty předškolního vzdělává-ní. Třetí kapitola se věnuje významu hry u dítěte předškolního věku. Kapitola se podrobněji zabývá pojmem, teorií a důležitými rysy dětské hry. Podstatná část třetí kapitoly patří klasi-fikaci her a významu dětské hry v mateřské škole. V praktické části je popsána realizace akčního výzkumu v Mateřské škole ve Vizovicích. Cílem akčního výzkumu bylo zmapování motorických dovedností v oblasti hrubé, jemné motoriky a grafomotoriky u vybraných dětí předškolního věku, zmapování her a činností využívaných pedagogickými pracovnicemi pro rozvoj motorických dovedností, realizace tří tematických herních pohádkových bloků, zaměřených na rozvoj a procvičení motorických dovedností a následné hodnocení uskutečněného herního pohádkového programu. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/16528
|
Datum:
|
2011-04-27 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Ústav pedagogických věd |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
19271
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet