Význam výtvarné činnosti pro děti v traumatizujícím prostředí

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Význam výtvarné činnosti pro děti v traumatizujícím prostředí

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Význam výtvarné činnosti pro děti v traumatizujícím prostředí
Autor: Dörrová, Martina
Vedoucí: Marášková, Ivana
Abstrakt: Tématem této bakalářské práce je výtvarná činnost dětí a vliv této činnosti na jejich psychi-ku při stresující události, kterou může být například nemoc nebo pobyt v nemocnici. V práci je věnována pozornost psychice dětského pacienta mimo vlastní lékařský zákrok. Tato ba-kalářská práce si klade za cíl odpověď na otázku, zda má výtvarná činnost pozitivní vliv na psychiku dětí, a to zejména v traumatizujícím prostředí nemocnice. Tato otázka byla v práci formulována prostřednictvím kvantitativního výzkumu. Práce se věnuje aktivitám, zejména spojeným s výtvarnou činností, o kterých se předpokládá, že pomáhají předškolním dětem a dětem mladšího školního věku uchovávat i navracet psychickou stabilitu. Zjištění vyplývající z této bakalářské práce by mohlo pomoci pedagogům, terapeutům i zdravotnímu personálu při vytváření nabídky dalších zájmových aktivit určených pro hospitalizované děti. Rozšířením i případným zkvalitněním současné nabídky mohou vytvořit pozitivní prostředí pro uzdravovací procesy dětí, z čehož může postupně profitovat nejen samotný pacient a jeho nejbližší, ale i celá společnost.
URI: http://hdl.handle.net/10563/16110
Datum: 2011-05-04
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Ústav pedagogických věd
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: B 19618


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
dörrová_2011_bp.pdf 1.533Mb PDF Zobrazit/otevřít
dörrová_2011_vp.doc 46Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
dörrová_2011_op.doc 50.5Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet