Možnosti poznávání sociálních vztahů ve školní třídě s využitím Diagnostického systému SOCIO 2006
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Možnosti poznávání sociálních vztahů ve školní třídě s využitím Diagnostického systému SOCIO 2006 |
Autor: |
Rájová, Darina
|
Vedoucí: |
Veselá, Jana
|
Abstrakt:
|
Bakalářská práce se zabývá významem sociálních vztahů a jejich vlivem na utváření osobnosti dítěte. Sociální vztahy jsou základním aspektem společenského života a mají zásadní vliv v procesu socializace jedince. Nejvýznamnější jsou vztahy vznikající v dětství a v průběhu dospívání. Z pohledu ontogeneze je uváděn význam vztahů nejen v rodině jako primární referenční skupině, ale také ve školní třídě ? vrstevnické skupině, kde dítě tráví podstatnou část svého dětství i dospívání.Kvalita sociálních vztahů ve třídě utváří vztahovou strukturu, která se promítá do klimatu dané třídy. Pozitivně orientované a partnerské vztahy mezi žáky a učiteli vytváří bezpečné a otevřené prostředí třídy. Výzkumy ukazují, že pozitivní klima školní třídy je tou nejlepší prevencí vzniku problémového chování ve škole. Z toho vyplývá pro pedagogy nelehký úkol. Pokud ale mají účinně a efektivně pracovat s klimatem třídy potřebují znát její vztahovou strukturu. Cílem této práce je představit třídním učitelům, výchovným poradcům a školním psychologů počítačový diagnostický systém SOCIO 2006, který umožňuje jednoduchou a rychlou diagnostiku sociálních vztahů ve třídě. Praktická část práce ověřuje aplikační možnosti tohoto diagnostického systému v podmínkách Základní školy Nádražní ve Vyškově. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/12493
|
Datum:
|
2010-04-29 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Katedra pedagogiky |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
17372
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet