Problematika socializace žáků se specifickými poruchami učení
Zobrazit celý záznam
Není dostupný náhled
Název:
|
Problematika socializace žáků se specifickými poruchami učení |
Autor: |
Světlíková, Svatava
|
Vedoucí: |
Fejová, Ludmila
|
Abstrakt:
|
Diplomová práce se zabývá socializací dětí se specifickými poruchami učení na základních školách. Tyto poruchy pokrývají celou řadu potíží v procesech nutných k porozumění nebo užívání řeči, ať mluvené či psané. Výrazně ovlivňují vzdělávací a osobnostní rozvoj dětí ve školním věku a mají vliv na jeho adaptaci ve společnosti. Cestou k nápravě těchto poruch se využívá specifická reedukace, která zahrnuje speciálně-pedagogické metody. Reedukaci lze aplikovat přímo v prostředí školní třídy, kdy se dítěti věnuje speciální pedagog nebo pomocí návštěv pedagogicko-psychologické poradny nebo i částečně rodiči v domácím prostředí. Pro dítě se specifickou poruchou učení je důležitá zejména pravidelnost reedukace, možnost sledovat vlastní zlepšení a posilování pozitivní motivace. Z provedeného sociometrického šetření vyplynulo, že děti se specifickými poruchami učení nemají mezi svými vrstevníky problém s oblíbeností v kolektivu a jsou dobře začleněni ve struktuře třídy. |
URI:
|
http://hdl.handle.net/10563/10719
|
Datum:
|
2009-03-23 |
Dostupnost:
|
Bez omezení |
Ústav:
|
Institut mezioborových studií |
Studijní obor:
|
Sociální pedagogika |
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby:
|
A
1016003
|
Citace závěřečné práce
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit celý záznam
Prohledat DSpace
Procházet
-
Vše v DSpace
-
Tato kolekce
Můj účet