Problematika socializace žáků se specifickými poruchami učení

Repozitář DSpace/Manakin

Jazyk: English čeština 

Problematika socializace žáků se specifickými poruchami učení

Zobrazit celý záznam

Není dostupný náhled
Název: Problematika socializace žáků se specifickými poruchami učení
Autor: Světlíková, Svatava
Vedoucí: Fejová, Ludmila
Abstrakt: Diplomová práce se zabývá socializací dětí se specifickými poruchami učení na základních školách. Tyto poruchy pokrývají celou řadu potíží v procesech nutných k porozumění nebo užívání řeči, ať mluvené či psané. Výrazně ovlivňují vzdělávací a osobnostní rozvoj dětí ve školním věku a mají vliv na jeho adaptaci ve společnosti. Cestou k nápravě těchto poruch se využívá specifická reedukace, která zahrnuje speciálně-pedagogické metody. Reedukaci lze aplikovat přímo v prostředí školní třídy, kdy se dítěti věnuje speciální pedagog nebo pomocí návštěv pedagogicko-psychologické poradny nebo i částečně rodiči v domácím prostředí. Pro dítě se specifickou poruchou učení je důležitá zejména pravidelnost reedukace, možnost sledovat vlastní zlepšení a posilování pozitivní motivace. Z provedeného sociometrického šetření vyplynulo, že děti se specifickými poruchami učení nemají mezi svými vrstevníky problém s oblíbeností v kolektivu a jsou dobře začleněni ve struktuře třídy.
URI: http://hdl.handle.net/10563/10719
Datum: 2009-03-23
Dostupnost: Bez omezení
Ústav: Institut mezioborových studií
Studijní obor: Sociální pedagogika
Klasifikace závěřečné práce a její obhajoby: A 1016003


Citace závěřečné práce

Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit
světlíková_2009_dp.pdf 1.382Mb PDF Zobrazit/otevřít
světlíková_2009_vp.doc 55.22Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít
světlíková_2009_op.doc 62.22Kb Microsoft Word Zobrazit/otevřít

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit celý záznam

Find fulltext

Prohledat DSpace


Procházet

Můj účet