Vliv reklamy na osobnost dospělého

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vliv reklamy na osobnost dospělého

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gulová, Lenka
dc.contributor.author Pogštefl, Karel
dc.date.accessioned 2010-07-18T01:17:48Z
dc.date.available 2010-07-18T01:17:48Z
dc.date.issued 2009-03-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/9969
dc.description.abstract Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice reklamy a jejímu působení na osobnost dospělého jedince. V současné době, kdy si reklama nachází stále nové způsoby oslovování svých potencionálních zákazníků, kdy prodej výrobků je jedním z hlavních motorů fungování současné společnosti a kdy se její tlak zvyšuje až k tomu, že vede ke vzniku sociálně-patologický jevů je třeba vědět maximum o formách jejího působení, využívaných technikách a možných dopadech co nejvíce. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí ? teoretické a praktické. V teoretické části své práce popisuji co to reklama vlastně je, zkoumám její historii, zmiňuji základní principy komunikace v reklamě a kriticky nahlížím na její úkol v současné společnosti prosperity. Svou pozornost věnuji současným trendům v psychologii reklamy. Podávám přehled o vlivu poznatků o vnímání, o vztahu pozornosti s reklamou, o vlivu paměti a zapomínání na účinnost reklamy a důležitosti motivace pro tuto oblast. V praktické části se pomocí kvalitativního výzkumu formou ohniskové skupiny snažím najít odpověď na otázku o jejím vlivu na osoby, které se účastnily výzkumu a přinést informace, jak reklamu vnímají, co prožívají a jak se s jejím působením vyrovnávají. Po provedeném kódování textu, vytvoření nosných kategorií a subkategorií jsem se snažil formou axiálního a selektivního kódování získat nejdůležitější schémata a upozornit mj. na možná rizika vyplývající z působení reklamy. cs
dc.format 135 s. cs
dc.format.extent 1127702 bytes cs
dc.format.mimetype application/pdf cs
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Prodej cs
dc.subject Psychologie cs
dc.subject Reklama cs
dc.subject Společnost prosperity cs
dc.subject Vnímání cs
dc.subject Sales en
dc.subject Psychology en
dc.subject Advertisement en
dc.subject Society of the Prosperity en
dc.subject Perception en
dc.title Vliv reklamy na osobnost dospělého cs
dc.title.alternative Impact of advertising on adult personality en
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Olejníček, Antonín
dc.date.accepted 2009-05-14
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the issue of advertising and its effects on adult personality. Currently, advertising still searches new ways of reaching potential customers, the sale of products is one of the main engines of the contemporary society, and the pressure of advertising increases which gives rise to socio-pathological phenomena. It is thus necessary to know as much as possible about the forms of action, techniques used in advertising, and its potential impacts. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part of the thesis describes what advertising actually is, examines its history, explains the basic principles of communication in advertising, and outlines its role in today's society of prosperity. It emphasizes current trends in the psychology of advertising, and gives an overview of the impact of findings about perception, the relationship between attention and advertising, the influence of memory on advertising, and the importance of motivation in the area. The practical part tries to find answers to how the advertising influences the participants of the research and to explain how they perceive advertising, what they feel and how they deal with it. After encoding the text and creating categories and subcategories, the most important schemata, which among others stress the possible risks of advertising, have been obtained. en
dc.description.department Institut mezioborových studií cs
dc.description.result obhájeno cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/157 cs
dc.parent.uri http://hdl.handle.net/10563/220 cs
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr. cs
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 1015969
dc.date.assigned 2007-11-30
utb.result.grade A
local.subject psychologie reklamy cs
local.subject psychology of advertising en


Files in this item

Files Size Format View
pogštefl_2009_dp.pdf 1.075Mb PDF View/Open
pogštefl_2009_vp.doc 53.22Kb Microsoft Word View/Open
pogštefl_2009_op.doc 46.18Kb Microsoft Word View/Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account