dc.contributor.advisor |
Gulová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Pogštefl, Karel
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-18T01:17:48Z |
|
dc.date.available |
2010-07-18T01:17:48Z |
|
dc.date.issued |
2009-03-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9969
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná diplomová práce se věnuje problematice reklamy a jejímu působení na osobnost dospělého jedince. V současné době, kdy si reklama nachází stále nové způsoby oslovování svých potencionálních zákazníků, kdy prodej výrobků je jedním z hlavních motorů fungování současné společnosti a kdy se její tlak zvyšuje až k tomu, že vede ke vzniku sociálně-patologický jevů je třeba vědět maximum o formách jejího působení, využívaných technikách a možných dopadech co nejvíce. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí ? teoretické a praktické. V teoretické části své práce popisuji co to reklama vlastně je, zkoumám její historii, zmiňuji základní principy komunikace v reklamě a kriticky nahlížím na její úkol v současné společnosti prosperity. Svou pozornost věnuji současným trendům v psychologii reklamy. Podávám přehled o vlivu poznatků o vnímání, o vztahu pozornosti s reklamou, o vlivu paměti a zapomínání na účinnost reklamy a důležitosti motivace pro tuto oblast. V praktické části se pomocí kvalitativního výzkumu formou ohniskové skupiny snažím najít odpověď na otázku o jejím vlivu na osoby, které se účastnily výzkumu a přinést informace, jak reklamu vnímají, co prožívají a jak se s jejím působením vyrovnávají. Po provedeném kódování textu, vytvoření nosných kategorií a subkategorií jsem se snažil formou axiálního a selektivního kódování získat nejdůležitější schémata a upozornit mj. na možná rizika vyplývající z působení reklamy. |
cs |
dc.format |
135 s. |
cs |
dc.format.extent |
1127702 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Prodej
|
cs |
dc.subject |
Psychologie
|
cs |
dc.subject |
Reklama
|
cs |
dc.subject |
Společnost prosperity
|
cs |
dc.subject |
Vnímání
|
cs |
dc.subject |
Sales
|
en |
dc.subject |
Psychology
|
en |
dc.subject |
Advertisement
|
en |
dc.subject |
Society of the Prosperity
|
en |
dc.subject |
Perception
|
en |
dc.title |
Vliv reklamy na osobnost dospělého |
cs |
dc.title.alternative |
Impact of advertising on adult personality |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Olejníček, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2009-05-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the issue of advertising and its effects on adult personality. Currently, advertising still searches new ways of reaching potential customers, the sale of products is one of the main engines of the contemporary society, and the pressure of advertising increases which gives rise to socio-pathological phenomena. It is thus necessary to know as much as possible about the forms of action, techniques used in advertising, and its potential impacts. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part of the thesis describes what advertising actually is, examines its history, explains the basic principles of communication in advertising, and outlines its role in today's society of prosperity. It emphasizes current trends in the psychology of advertising, and gives an overview of the impact of findings about perception, the relationship between attention and advertising, the influence of memory on advertising, and the importance of motivation in the area. The practical part tries to find answers to how the advertising influences the participants of the research and to explain how they perceive advertising, what they feel and how they deal with it. After encoding the text and creating categories and subcategories, the most important schemata, which among others stress the possible risks of advertising, have been obtained. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/157
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1015969
|
|
dc.date.assigned |
2007-11-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
psychologie reklamy
|
cs |
local.subject |
psychology of advertising
|
en |