Analýza klimatu školní třídy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Chudý, Štefan
|
|
dc.contributor.author |
Laňka, Zdeněk
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T23:33:14Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T23:33:14Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9758
|
|
dc.description.abstract |
Ve své diplomové práci se zabývám školní třídou. Ta je formální sociální skupinou, ve které vznikají různé neformální skupiny, ovlivňující zásadním způsobem dosahování cílů skupiny formální. Poznání a objektivní vhled do vztahů uvnitř školní třídy může významným způso-bem pomoci pedagogům při jejich práci v takovéto skupině. Jedním z účinných nástrojů pro odhalení sociálních vazeb je Morenova sociometrická technika v modifikaci Long - Jonesové. |
cs |
dc.format |
85 |
cs |
dc.format.extent |
51830662 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální skupina
|
cs |
dc.subject |
typologie sociálních skupin
|
cs |
dc.subject |
role
|
cs |
dc.subject |
status
|
cs |
dc.subject |
social group
|
en |
dc.subject |
typology of the social groups
|
en |
dc.subject |
role
|
en |
dc.subject |
status
|
en |
dc.title |
Analýza klimatu školní třídy |
cs |
dc.title.alternative |
Analysis climate of school class |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kročková, Štefánia |
|
dc.date.accepted |
2009-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
I deal with the school class in my Master thesis. This is the formal social group in which various informal clusters appear. These can influence the formal group's goal achievement very substantially. The identification of the interrelations in the school class as well as the objective insight into them may significantly help pedagogues in their work with such a group. One of the effective tools how to reveal the social relations is the Moreno's socio-metric technique according to the Long-Jones modification. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12096
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-17 |
|
utb.result.grade |
C |
|
local.subject |
klima třídy
|
cs |
local.subject |
classroom climate
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account