dc.contributor.advisor |
Vízdal, František
|
|
dc.contributor.author |
Šlesová, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T23:24:10Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T23:24:10Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9750
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá v jednotlivých kapitolách teoretické části objasněním pojmů jako například kurikulum, teorie kurikula, vzdělávací programy, učivo, vědomosti, dovednosti, přístupy ke vzdělání, didaktická analýza učiva, učebnice. Pojednává i o vytváření obsahu vzdělávání a vyučování. Praktická část práce srovnává skladbu psychologických disciplín vyučovaných v bakalářských programech v kombinovaném studiu oboru sociální pedagogika na jednotlivých sledovaných veřejných vysokých školách. Rozkrývá rozdíly při tvorbě učebních programů a ukazuje, ve kterých oblastech výuky psychologických disciplín nastává mezi jednotlivými vysokými školami největší shoda. Práce rovněž krátce zmiňuje i některé poznatky z dlouhodobého vědeckého výzkumu absolventů Institutu mezioborových studií Brno. |
cs |
dc.format |
43 s. |
cs |
dc.format.extent |
692150 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Studijní program
|
cs |
dc.subject |
kurikulum
|
cs |
dc.subject |
vyučování psychologie
|
cs |
dc.subject |
obsah vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
psychologické disciplíny
|
cs |
dc.subject |
Degree program
|
en |
dc.subject |
curriculum
|
en |
dc.subject |
psychology instruction
|
en |
dc.subject |
course content
|
en |
dc.subject |
psychological disciplines
|
en |
dc.title |
Obsah výuky psychologie realizovaný v kombinovaném studiu bakalářských studijních programů sociální pedagogiky |
cs |
dc.title.alternative |
Course content of the psychology curriculum in the combined form of the Bachelors degree programs in Social pedagogy |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Mazánková, Libuše |
|
dc.date.accepted |
2009-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor?s thesis comprises several chapters in the theoretical part, dealing with the explanation of terms such as curriculum, curriculum theory, educational programs, course content, knowledge, skills, access to education, educational analysis of the curriculum and textbooks. It discusses the creation of content of both education and teaching. The practical part compares the composition of psychological disciplines taught in Bachelors' programs in the combined study program Social Pedagogy in selected public universities. It uncovers differences in developing learning programs and show the areas of largest consensus in teaching psychological disciplines between universities. This thesis also briefly mentions some results of the long-term scientific research conducted by graduates of the Institute of Interdisciplinary Studies Brno. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1016178
|
|
dc.date.assigned |
2008-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
didaktika předmětová
|
cs |
local.subject |
filozofie
|
cs |
local.subject |
teaching school subjects
|
en |
local.subject |
philosophy
|
en |