dc.contributor.advisor |
Sýkora, Petr
|
|
dc.contributor.author |
Šimara, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T23:18:37Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T23:18:37Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9738
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná bakalářská práce se zabývá specifiky práce s problémovými dětmi ve školství Francie. Záměrem bylo popsat celý systém školství Francie, a porovnat jej se systémem školství ČR. Speciálně zaměření je na oblast práce s problémovými dětmi, a to jak ve Francii, tak v ČR. Práci jsem doplnil o výčet a popis poruch a dysfunkcí, které činí problémové jedince problémovými z hlediska vzdělávání a začlenění do kolektivu třídy. Součástí práce je i průzkum, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry je podporována integrace problémových dětí do běžných tříd základních škol. Průzkum byl zaměřen na čtyři skupiny respondentů. Hlavními metodami průzkumu byl rozhovor a dotazník. Prostřednictvím dotazníků byly dotazování studenti francouzských škol, studenti českých škol a pedagogové z obou zemí. Z výsledků vyplývá, že více než 75% dotázaných studentů podporuje integraci problémových jedinců do běžných tříd, ale současně více než 60% z nich nesouhlasí s poskytováním studijních a klasifikačních úlev. Nadpoloviční většina pedagogů se vyslovila pro integraci problémových jedinců do běžných tříd. A také nadpoloviční většina dotázaných pedagogů se vyslovila pro poskytnutí určité studijní a klasifikační úlevy problémovým jedincům v případě jejich integrace do běžných tříd. Odpovědi českých a francouzských respondentů se značně lišili. Největší rozdíl byl zaznamenán u odpovědí na otázky 6 a 7 dotazníku 1, a činil 55,6%, resp. 77,8%. |
cs |
dc.format |
51 s. |
cs |
dc.format.extent |
475995 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Systém vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Komparace
|
cs |
dc.subject |
Problémové dítě
|
cs |
dc.subject |
Dysfunkce
|
cs |
dc.subject |
Integrace
|
cs |
dc.subject |
System of education
|
en |
dc.subject |
Comparation
|
en |
dc.subject |
Problematic children
|
en |
dc.subject |
Dysfunction
|
en |
dc.subject |
Integration
|
en |
dc.title |
Komparace přístupů k problémovým jedincům ve školství Francie a ČR |
cs |
dc.title.alternative |
Comparison of approaches to problem individuals in France and the Czech Republic Education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Drholcová, Věra |
|
dc.date.accepted |
2009-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
The following bachelor thesis deals with specifications of work with problematic children in educational system in France. The aim was to describe the whole educational system in France and to compare it with the Czech one including the focus on the field of work with problematic children in both countries. A list and description of disorders and disfunctions, which make problematic individuals problematic in term of education and integration into the class collective are implemented in the thesis. Another part of the thesis was a survey with the aim to find out, what degree the integration of problematic children into normal basic school classes is supported to. The survey was concentrated on 4 groups of respondents. The main survey methods were a dialog and a questionnaire. With the help of the questionnaire students and pedagogues from both French and Czech schools were asked. The results showed, that more than 75 % of asked students support the integration of problematic children into normal classes, but at the same time more than 60% of them don't agree with providing of any students and classifications relieves. More than a half of asked pedagogues declared for the integration of problematic individuals into normal classes. And again more than a half of them declared for some students and classifications relieves in case of their integration into normal classes. The responses of Czech and French respondents varied a lot. The biggest differences were recorded by questions 6 and 7 of the questionnaire and made 55, 6 %, and 77,8 %. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1016175
|
|
dc.date.assigned |
2008-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
problémoví žáci
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
Francie
|
cs |
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
problem pupils
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
local.subject |
France
|
en |
local.subject |
Czechia
|
en |