dc.contributor.advisor |
Ocetková, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Sedláčková, Milena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T22:53:52Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T22:53:52Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-22 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9691
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá teoretickými východisky dvou institucí, ovlivňujících výchovu dítěte, tedy rodiny a školy, jakoţ i teoretickými východisky vzájemných vztahů těchto institucí. Autorka na základě zjištěných poznatků provádí dotazníkové šetření na střední škole, vyhodnocuje jej a zjišťuje, jak rodinné prostředí ovlivňuje prospěch studentů středních škol; tedy jaký vliv má vztah rodičů a jejich dospívajícího dítěte, podpora a spolupráce rodičů se školou a v neposlední řadě komunikace mezi všemi účastníky výchovného a vzdělávacího procesu. |
cs |
dc.format |
45 s. |
cs |
dc.format.extent |
1553340 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Rodina
|
cs |
dc.subject |
rodinné prostředí
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
výchovné styly
|
cs |
dc.subject |
student
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
family enviroment
|
en |
dc.subject |
upbringing
|
en |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
upbringing styles
|
en |
dc.subject |
student
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Souvislost mezi školním prospěchem a rodinným prostředím u studentů středních škol |
cs |
dc.title.alternative |
Relationship between academic ability and social backround of students through secondary schoool education |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dolák, Antonín |
|
dc.date.accepted |
2009-06-16 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis examines the relationship between a childs academic ability and family enviroment throughout their secondary school education, focusing on the two institutions with the most influence in bringing up a child, namely family and school, and describes the theoretical base of their relationship. The author evaluates data obtained from questionnaires distributed to secondary school students and then presents the findings, which includes such influences as: relationships between student, parents and school; support from parents and school; cooperation between parents and school and also on comunication between all three in the process of education and upbringing. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1016153
|
|
dc.date.assigned |
2008-04-30 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
školní prospěch
|
cs |
local.subject |
school results
|
en |