Projekt budování image značky Bezpečné hračky ITC, a.s.
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Staňková, Pavla
|
|
dc.contributor.author |
Kocfeldová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T22:22:03Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T22:22:03Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9630
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá projektem budování image značky Bezpečné hračky společnos-ti Institut pro testování a certifikaci, a.s. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teo-retická část popisuje výrobek jako součást marketingového mixu, definuje úlohu značky ve výrobkové politice a význam marketingové komunikace pro propagaci značky. Praktická část obsahuje legislativní požadavky pro oblast hraček v České republice a také přehled dobrovolných certifikačních značek pro oblast hraček v Evropské unii se zaměřením na Bezpečné hračky. Hlavní část zaujímá projekt, jehož cílem je zvýšit povědomí o této znač-ce u spotřebitelů a přivést nové klienty, kteří by měli zájem své výrobky Bezpečnou hrač-kou certifikovat. Vychází z výsledků dotazníkových průzkumů a obsahuje ucelený projekt marketingových komunikací včetně časového harmonogramu a nákladové analýzy jednot-livých akcí. |
cs |
dc.format |
96 s., 2 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
995925 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
značka Bezpečné hračky
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
podpora prodeje
|
cs |
dc.subject |
public relations
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
Safe Toys mark
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
sales promotion
|
en |
dc.subject |
public relations
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.title |
Projekt budování image značky Bezpečné hračky ITC, a.s. |
cs |
dc.title.alternative |
Project of image building of the Safe Toys mark owned by ITC, a.s. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Antošová, Ludmila |
|
dc.date.accepted |
2009-06-02 |
|
dc.description.abstract-translated |
This master thesis is focused on the project of image building of the Safe Toys mark of the Institute for testing and certification, a.s. company. It is divided into theoretical and practi-cal part. The theoretical part describes product as a part of the marketing mix, defines the status of mark in the product policy and the role of marketing communication in the mark promotion. The practical part includes legislative requirements for toys production and distribution in the Czech Republic and the review of voluntary certification marks in the European Union with the focus on the Safe Toys mark. The main part includes a project, which aim is to increase the acquaintance of the mark between consumers and to attract new clients, who would like to certify their products with the Safe Toys certification mark. It is inspired by the results of the mark satisfaction survey and it contains the project of marketing communication including the time schedule and cost analysis of particular pro-cedures. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
12371
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-09 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account