Lež a pravda v komerční komunikaci na příkladu reklamy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Svatava
|
|
dc.contributor.author |
Kalipolitisová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-13T15:20:28Z |
|
dc.date.available |
2010-07-13T15:20:28Z |
|
dc.date.issued |
2006-05-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/955
|
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o jednom z nejvýznamnějších pilířů reklamní praxe - o pravdivosti reklamy. Teore-tická část je shrnutím současné úpravy právní regulace a etické samoregulace reklamy v České republice se zaměřením na normu pravdivosti a klamavosti. Další průběh práce směřuje spíše k etické samoregulaci reklamy. Náplní praktické části je analýza postupů nejvýznamnějšího českého samoregulačního orgánu, Rady pro reklamu. Pro dosažení cíle kapitoly je použit souhrn stížností projednaných Arbitrážní komisí RPR za období posledních pěti let. Zjištěné nedostatky rozhodovacího procesu Arbitrážní komise RPR a prezentace výsledků této činnosti slouží jako podklad pro projektovou část, jejímž hlavním cílem je návrh na jejich odstranění. V této části pokračuje práce uvedením několika příkladů reklam, které se podle subjektivního názoru autorky nacházejí za etickou hranicí. Součástí jejich hodnocení je opět návrh na jejich úpravu tak, aby vyhovovaly stanoveným etickým normám. |
cs |
dc.format |
93 s., 28 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
990829 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
|
dc.subject |
právní regulace
|
cs |
dc.subject |
samoregulace
|
cs |
dc.subject |
klamavá reklama
|
cs |
dc.subject |
zavádějící reklama
|
cs |
dc.subject |
srovnávací reklama
|
cs |
dc.subject |
etika
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
pravdivost
|
cs |
dc.subject |
klamavost
|
cs |
dc.subject |
reklamní nadsázka
|
cs |
dc.subject |
manipulace
|
cs |
dc.subject |
legal regulation
|
en |
dc.subject |
self-regulation
|
en |
dc.subject |
false advertising
|
en |
dc.subject |
misleading advertising
|
en |
dc.subject |
comparative advertising
|
en |
dc.subject |
ethic
|
en |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.subject |
truth
|
en |
dc.subject |
deception
|
en |
dc.subject |
advertising exaggeration
|
en |
dc.subject |
manipulation
|
en |
dc.title |
Lež a pravda v komerční komunikaci na příkladu reklamy |
cs |
dc.title.alternative |
False statement and truth in commercial communication by an example of advertising |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Křížek, Zdeněk |
|
dc.date.accepted |
2006-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma work deals with one of the most important pillar of the advertising practice - veracity. The theoretical part is a summation of contemporary structure of legal regulation and self-regulation of advertising in the Czech Republic with concentrating on veracity and falsehood. Further course of the diploma leads rather to ethical self-regulation of advertising. Analysis of the most important self-regulation authority procedures is the content of practical part. For achieving of the chapter aim is used summation of complaints which were heared by Arbitration Commission of Czech Advertising Standards Council in the last five years period. Imperfections found out in the deciding process of Arbitration Commission practical and presenta-tion of this activity results serve as basis for project part. Its main objective is improvement proposal for dispatch of these imperfections. Then there are several advertisements which exceed ethical limits according to author's opinion. Proposal for modification of these advertisements to meet ethi-cal norms is part of the evaluation. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
2716
|
|
dc.date.assigned |
2006-01-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account