Marketing Plan for Chemistry Analyser Dimension Vista Launch in the Czech Republic
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pilík, Michal
|
|
dc.contributor.author |
Šerek, Radomír
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T20:55:25Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9461
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je rozvinout marketingový plán pro uvedení nového přístroje na český diagnostický trh v roce 2010. Teoretické aspekty jako rozlišení mezi strategickým marketingem a strategickým managementem, význam samotného plánování nebo příprava a vytvoření marketingového plánu jsou diskutovány v teoretické části. V druhé části této práce jsou provedeny analýzy potřebné k formulaci marketingových cílů a strategií. Nákladovou, časovou a rizikovou analýzu projektu uvedení Dimension Vista na trh naleznete v poslední části této práce. |
cs |
dc.format |
83 s., 4 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2434391 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
en |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 04.05.2039 |
|
dc.subject |
marketingový plán
|
cs |
dc.subject |
strategický marketing
|
cs |
dc.subject |
strategický management
|
cs |
dc.subject |
marketingový cíl
|
cs |
dc.subject |
marketingová strategie
|
cs |
dc.subject |
cílový trh
|
cs |
dc.subject |
marketing plan
|
en |
dc.subject |
strategic marketing
|
en |
dc.subject |
strategic management
|
en |
dc.subject |
marketing objective
|
en |
dc.subject |
marketing strategy
|
en |
dc.subject |
market target
|
en |
dc.title |
Marketing Plan for Chemistry Analyser Dimension Vista Launch in the Czech Republic |
cs |
dc.title.alternative |
Marketingový plán uvedení biochemického analyzátoru Dimension Vista na trh v ČR |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Čech, Michal |
|
dc.date.accepted |
2009-05-25 |
|
dc.date.vskp-available |
2039-05-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this master thesis is to develop a marketing plan for a new instrument launch on the Czech diagnostics market in 2010. The theoretical aspects like differentiation between strategic marketing and strategic management, the meaning of planning itself or preparation and creation of the marketing plan are discussed in the theoretical part. In the second part of this work are performed necessary analyses for marketing objectives and strategies formulations. The costs, time and risk analyses of the Dimension Vista launch project you can find in the last part of this work. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
12437
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-09 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account