Šikana na středních školách ve Vsetíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bůžek, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Krutková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T20:52:34Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T20:52:34Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9452
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku chování a šikany na středních školách ve Vsetíně. V teoretické části se věnuji vymezení základních pojmů vztahujících se k problematice šikany, popisu jejích typů, stádií vývoje, způsobu správné diagnostiky, řešení a prevence. Hlavním cílem praktické části je zjistit vzájemné vztahy mezi studenty, četnost výskytu šikany a její nejčastější formy. Dalším záměrem je porovnat navzájem výsledky zjištěné na jednotlivých školách. Jedním z dílčích cílů je zjistit úroveň právního vědomí středoškolské mládeže v oblasti lidských práv. |
cs |
dc.format |
69 s., 15 s. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2325735 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
agrese
|
cs |
dc.subject |
agresivita
|
cs |
dc.subject |
sociálně patologické jevy
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
šikanování
|
cs |
dc.subject |
právní vědomí
|
cs |
dc.subject |
střední školy
|
cs |
dc.subject |
aggression
|
en |
dc.subject |
social pathologies
|
en |
dc.subject |
bullying
|
en |
dc.subject |
harassment
|
en |
dc.subject |
legal consciousness
|
en |
dc.subject |
the middle school
|
en |
dc.title |
Šikana na středních školách ve Vsetíně |
cs |
dc.title.alternative |
Bullying in The middle school of Vsetín |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kašpárková, Svatava |
|
dc.date.accepted |
2009-06-19 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor's thesis is focused on issues of behavior and bullying in secondary schools in Vsetín. The theoretical part gives the definition of basic concepts related to the issue of bullying, describes their type, stage of development, the method of diagnosis and proper solution. The main objective of the practical part is to determine the relationship between students, the incidence of bullying and its most common form. Another aim is to compare the other results observed in individual schools. One of the targets is to determine the level of legal consciousness of youth in the secondary field of human rights. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
12315
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-18 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
prevence šikany
|
cs |
local.subject |
diagnostika patologická
|
cs |
local.subject |
bullying prevention
|
en |
local.subject |
pathological diagnosis
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account