Vliv rodiny a školy na utváření sebepojetí žáků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Řehoř, Antonín
|
|
dc.contributor.author |
Dvořák, Radim
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T20:25:32Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T20:25:32Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9382
|
|
dc.description.abstract |
Obsahem práce je problematika sebepojetí žáků s důrazem na funkci rodiny a školy. Práce vyhodnocuje vlivu rozpadu rodiny na utváření sebenáhledu dětí, který jsem provedl formou dotazníkového šetření u respondentů dětí ve věku 9 až 14 roků a u dospělé populace ve svém zaměstnání. Zda prostředí představující školu a rodinu, posouvá toto hodnocení sebepojetí žáků pozitivním směrem, anebo je tím co tento vývoj omezuje. |
cs |
dc.format |
62 s. |
cs |
dc.format.extent |
2739021 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Osobnost
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
rodina
|
cs |
dc.subject |
etapy vývoje
|
cs |
dc.subject |
rozvod
|
cs |
dc.subject |
rodičovství
|
cs |
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
Personality
|
en |
dc.subject |
Self-Reflection
|
en |
dc.subject |
Family
|
en |
dc.subject |
Development Stages
|
en |
dc.subject |
Divorce
|
en |
dc.subject |
Parenthood
|
en |
dc.subject |
School
|
en |
dc.title |
Vliv rodiny a školy na utváření sebepojetí žáků |
cs |
dc.title.alternative |
Influence of family at school on forming of pupils' Self-Reflection. |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Novotný, Jan Sebastian |
|
dc.date.accepted |
2009-06-18 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the issue of self-concept of pupils stressing the function of family and school. The thesis evaluates the influence of family degradation on forming self-reflection of children. This assessment has been conducted using the method of a questionnaire survey aimed at respondents - children at the age of 9 to 14 years and adult population, represented by my colleagues at work. The key question was whether the environment represented by school and family influences the level of self-reflection of pupils positively or represents one of the limits to its development. |
en |
dc.description.department |
Institut mezioborových studií |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/97
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
1015785
|
|
dc.date.assigned |
2008-04-30 |
|
utb.result.grade |
E |
|
local.subject |
rozvoj osobnosti
|
cs |
local.subject |
sebehodnocení
|
cs |
local.subject |
personality development
|
en |
local.subject |
self-evaluation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account