dc.contributor.advisor |
Juříková, Martina
|
|
dc.contributor.author |
Simerská, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T19:59:06Z |
|
dc.date.available |
2014-04-27T23:00:23Z |
|
dc.date.issued |
2009-04-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9327
|
|
dc.description.abstract |
Práce přináší teoretické seznámení s konkurenční strategií, jejími faktory a s faktory identifikace konkurenční výhody. Popisuje proces vývoje nového produktu a uvádí specifika marketingu ve farmacii. Praktická část obsahuje analýzu společnosti VITAR a popis jejích největších konkurentů v odvětví. Výzkum provedený formou kvalitativní metody focus group popisuje názory spotřebitelů na užívání potravinových doplňků dětmi a jejich požadavky na takový výrobek. Projektová část se zabývá procesem vývoje nového výrobku, jeho uvedením na trh a ekonomickými výsledky projektu. |
cs |
dc.format |
93 s., 2 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
8496955 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná bez omezení od 27.04.2014 |
|
dc.subject |
konkurenční strategie
|
cs |
dc.subject |
konkurenční výhoda
|
cs |
dc.subject |
identifikace konkurence
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
potravinový doplněk
|
cs |
dc.subject |
vitaminy
|
cs |
dc.subject |
vývoj produktu
|
cs |
dc.subject |
Vitar
|
cs |
dc.subject |
competetion strategy
|
en |
dc.subject |
competetion advantages
|
en |
dc.subject |
identification of competetion
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
food suplement
|
en |
dc.subject |
vitamins
|
en |
dc.subject |
develop of product
|
en |
dc.subject |
Vitar
|
en |
dc.title |
Identifikace konkurenční výhody multivitaminového produktu pro děti společnosti VITAR |
cs |
dc.title.alternative |
Competitive Advantages Identification of Multivitamin Preparation for Childern of Vitar l.t.d. |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Soukalová, Radomila |
|
dc.date.accepted |
2009-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the theoretical part of the thesis the author attempts to introduce the strategy of competi-tion, its factors and factors identifying competitive advantages. Further she seeks to descri-be the process of a new product development and the specifics of marketing in the sphere of pharmacy. In the practical part the author looks at an analysis of VITAR company and describes its greatest competitors. Using the focus group method this research provides views of consumers on the consumption of food supplements by children including requi-rements on such products. Finally, in the project part the author focuses on the new product development process as such, introduction of the product to the market as well as the eco-nomic outcome of the project. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
veřejné |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
10628
|
|
dc.date.assigned |
2009-01-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|