Školní a mimoškolní komunikace
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Řeháčková, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Skočovská, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T19:09:19Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T19:09:19Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9235
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je analyzovat možné způsoby vzájemné komunikace mezi žáky, rodiči žáků a školou ve vzdělávacích i výchovných situacích, které se mohou vyskytovat v průběhu školní docházky na základní školu. Dále tato diplomová práce pojednává o vlivu nefunkční vzájemné komunikace na vznik výchovně-vzdělávacích problémů žáků. Hlavním cílem výzkumného šetření v praktické části diplomové práce, bylo zjistit, jaké způ-soby zjišťování informací o prospěchu a chování svého dítěte rodiče žáků nejčastěji využívají. Výsledky výzkumného šetření doplňuji o zkušenosti a postoje třídních učitelů a výchovné poradkyně školy. |
cs |
dc.format |
75 s. |
cs |
dc.format.extent |
2081499 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
školní klima
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
elektronická žákovská knížka
|
cs |
dc.subject |
osobnost učitele
|
cs |
dc.subject |
osobnost žáka
|
cs |
dc.subject |
školní vyrušování
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
šikana
|
cs |
dc.subject |
třídní schůzky
|
cs |
dc.subject |
school atmosphere
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
electronic student's book
|
en |
dc.subject |
teacher's personality
|
en |
dc.subject |
pupil's personality
|
en |
dc.subject |
undiscipline student's in education
|
en |
dc.subject |
skip school
|
en |
dc.subject |
bully
|
en |
dc.subject |
class-meetings
|
en |
dc.title |
Školní a mimoškolní komunikace |
cs |
dc.title.alternative |
Out of school communication |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Opatrný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2009-06-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Aim of this diploma thesis is to analyse possible ways of mutual communication among pupils, pupils' parents and school in educational and pedagogical situations that can occur during scholastic attendance at an elementary school. Moreover the thesis deals with influence of mutually functionless communication on emergence of educational and pedagogical troubles of pupils. The main goal of a research inquiry in a practical part of the diploma thesis was to ascertain what ways are most often used for retrieving information about pupils' results and behaviour by particular pupils' parents. The research inquiry results are supplemented with experiences and attitudes of class masters as well as educational advisers. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/160
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11409
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-12 |
|
utb.result.grade |
B |
|
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
školní prospěch
|
cs |
local.subject |
home and school
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |
local.subject |
school results
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account