dc.contributor.advisor |
Kozák, Vratislav
|
|
dc.contributor.author |
Baranová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T18:49:03Z |
|
dc.date.available |
2014-05-04T23:00:29Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-04 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9194
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem této diplomové práce je zvýšení konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh využitím nástrojů marketingového mixu. Diplomová práce je koncipována do dvou částí, a to do teoretické a praktické části. V teoretické části se zaměřuji na teoretický výklad pojmů z oblasti marketingu hotelových služeb, marketingového mixu a konkurenceschopnosti. Praktická část je věnována klíčovým informacím o hotelu a analýze současného stavu s důrazem na mikroprostředí a makroprostředí, důkladný popis jednotlivých částí marketingového mixu a analýzu konkurenčního prostředí. Na základě poznatků z analýz je navržen projekt, jehož záměrem je zvýšení konkurenceschopnosti hotelu a zlepšení stávající situace. Na závěr je projekt podroben rizikové a nákladové analýze. |
cs |
dc.format |
120 s., 7 s. obr. příloh |
cs |
dc.format.extent |
2481154 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 04.05.2014 |
|
dc.subject |
Marketing hotelových služeb
|
cs |
dc.subject |
marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
PEST analýza
|
cs |
dc.subject |
Marketing of hotel services
|
en |
dc.subject |
marketing mix
|
en |
dc.subject |
competitive advantage
|
en |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
PEST analysis
|
en |
dc.title |
Projekt zvýšení konkurenceschopnosti hotelu Zámek Zábřeh využitím nástrojů marketingového mixu |
cs |
dc.title.alternative |
Project of competitiveness increasing of the hotel Zámek Zábřeh with the use of marketing mix implements |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Szwedová, Silvie |
|
dc.date.accepted |
2009-05-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The subject of the master thesis is increasing of a competitive advantage of the hotel Zámek Zábřeh with the use of marketing mix implements. The master thesis is conceived to two parts, namely a theoretical and a practical part. In the theoretical part I am focusing on the theoretical interpretation of expresions from the area of marketing of hotel services, marketing mix and competitive advantage. The practical part is devoted to key informations about the hotel and the analysis of its present state emphatically on micro situation and macro situation, extended description of each part marketing mix and analysis competitive situation. On the basic of detection of a theoretical viewpoint is proposed a project, whose goal is increasing of the competitive advantage of the hotel and an improvement of existing situation. At the conclusion the project is subjected to risk and cost analysis. |
en |
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/175
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and management |
en |
dc.identifier.stag |
12976
|
|
dc.date.assigned |
2009-03-09 |
|
utb.result.grade |
A |
|