dc.contributor.advisor |
Marášková, Ivana
|
|
dc.contributor.author |
Pekařová, Vendula
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-17T17:46:30Z |
|
dc.date.available |
2010-07-17T17:46:30Z |
|
dc.date.issued |
2009-05-13 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/9067
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá specifiky v komunikaci jedinců s poruchami autis-tického spektra z pohledu jejich pedagogů. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje se základními pojmy, jako je autismus, narušená komunikační schopnost u jedinců s poruchami autistického spektra a uvádí formy komunikace, které se u těchto jedinců používají. Cílem teoretické části je seznámit s danou problematikou. Praktickou částí je kvalitativní výzkum, jenž jsem uskutečnila metodami rozhovoru a pozorování. Hlavním účelem výzkumu je zjistit, jaké zvláštnosti v komunikaci dětí s poruchami autistického spektra považují jejich pedagogové za nejvýznamnější. Výzkum by měl přinést nová zjištění a pohled na danou problematiku, především pedagogům těchto dětí. |
cs |
dc.format |
64 s., 3 s. obr. příloh. |
cs |
dc.format.extent |
2896948 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
autismus
|
cs |
dc.subject |
narušená komunikační schopnost u jedinců s poruchami autistického spektra
|
cs |
dc.subject |
formy komunikace
|
cs |
dc.subject |
Autism
|
en |
dc.subject |
corrupted communication skills of individuals with autistic mental disfunctions
|
en |
dc.subject |
form of communication
|
en |
dc.title |
Specifika v komunikaci jedinců s poruchami autistického spektra z pohledu jejich pedagogů |
cs |
dc.title.alternative |
Specifics in communication of individuals with mental disfunctions like autism disorder from the point of view of their teachers |
en |
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Opatrný, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2009-06-17 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor work deals with specifics in communication of individuals with mental disfunctions like autism disorder, from the point of view of their teachers. It is combined of two parts, theoretical and practical. The theoretical part presents the basic terms like autism, corrupted communication skills of the individuals with disfunctions regarding autism and mentions different forms of communication which are used by these individuals. The main target of this theoretical part is to touch on the introduced problems. The qualitative research is the main point of the practical part. The research was acknowledged by methods like conversation and observation. The main point of this research was to see what kind of autism disorder applied to children, that is considered as the most important by the teachers. The research should give our teachers some new insights and make breakthroughs to new discoveries that surround the main problems. |
en |
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/101
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
11484
|
|
dc.date.assigned |
2009-02-13 |
|
utb.result.grade |
A |
|
local.subject |
děti s autismem
|
cs |
local.subject |
mezilidská komunikace
|
cs |
local.subject |
pedagogická komunikace
|
cs |
local.subject |
children with autism
|
en |
local.subject |
interpersonal communication
|
en |
local.subject |
communication in learning and scholarship
|
en |